کد خبر: 973188
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: شروط انصارالله برای مذاکره با عربستان، آتش‌بس واقعی و پرداخت خسارات جنگ از سوی عربستان به این کشور است.
اکبر ترکی در گفتگو با خانه ملت، در خصوص پیشنهاد بن‌سلمان برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: عربستان و کشور‌های همپیمانش به دنبال مقابله با ایران اسلامی بودند و بیشتر منابع مالی طرح‌های ضدایرانی را عربستان تدارک می‌دید، حتی برای ضربه زدن به ایران و آرامش منطقه، تشکیلات تروریستی به نام داعش را ایجاد کردند که اصلا فکر نمی‌کردند عمرش سه سال باشد و به عنوان دولت شام و عراق آن را مطرح می‌کردند. هیلاری کلینتون گفته بود، برای اینکه این جریان تروریستی تکفیری را راه بیندازیم، با ۱۲۰ کشور رایزنی کردم.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: اکنون پهپاد‌هایی که از یمن می‌روند و عربستان را بمباران می‌کنند، برای امریکا و عربستان قابل کنترل نیستند و نمی‌توانند با آن‌ها مقابله کنند. پالایشگاه نفتی آرامکو که اخیراً مورد اصابت پهپاد‌های یمنی قرار گرفت، تولید ۶ میلیون بشکه نفت عربستان در روز را تعطیل کرد و حدود سه ماه بازسازی آن طول می‌کشد و در همین مدت ضرر‌های فراوانی به عربستان تحمیل شد. ترکی اظهار داشت: عربستانی‌ها گمان کردند با وضع تحریم‌های ضدایرانی می‌توانند ظرفیت تولید شده توسط ایران را برای تأمین نیاز بازار، جبران کرده و به همان میزانی که ایران نفت به بازار عرضه می‌کرده را به بازار جهانی نفت وارد کنند، اما با مشکلات پیش آمده نتوانستند چنین هدفی را محقق سازند و اکنون از ذخایر نفتی خود استفاده می‌کنند. وی افزود: عربستان گاو شیرده شده و اگر روزی شیر ندهد امریکا سر این کشور را می‌برد و به همین دلیل است که به دنبال مذاکره با ایران است. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: شروط انصارالله برای مذاکره با عربستان، آتش‌بس واقعی و پرداخت خسارات جنگ از سوی عربستان به این کشور است. اگر این دو شرط اجرا شود، می‌توان با ریاض گفتگو کرد. عربستانی‌ها نمی‌توانند با طرح پیشنهاد مذاکراه ایران و انصارالله را فریب دهند و بعد ضربه بزنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار