کد خبر: 973039
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
گلوله‌های داغ خرده روایت‌هایی جذاب از پیاده روی سفر اربعین که در آستانه اربعین حسینی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  گلوله‌های داغ خرده روایت‌هایی جذاب از پیاده روی سفر اربعین که در آستانه اربعین حسینی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

طلبه‌ای با خواهرزاده ناتوان ذهنی‌اش همسفر راه کربلا می‌شود. شخصیّت منحصر به فردی که در طول سفر ماجرا‌هایی طنزآمیزی را خلق می‌کند. روایت شیرین از این سفر در کنار روایت دلدادگی‌ها و عاشقانه‌های زائران و خادمان حضرت سیدالشهدا علیه السلام این کتاب را خواندنی کرده است.

بخشی از کتاب:
بعضی مواقع واقعا دست خودش نبود و کار‌های عجیبی می‌کرد. بعد از آن جریان قلقلک زیر بغل زن مردم در مشهد خیلی به او هشدار داده بودم که حواسش باشد. اما یکبار دیگر موقع نماز در حال سجده دستش را جلو برده بود و کف پای نفر جلوی را قلقلک داده بود. کاش فقط قلقلک می‌داد، آنچنان می‌خاراند که پوست را زخم می‌کرد.

نوبت او شده بود هر چه منتظر ماندم حرکتی نکرد. لبخند بر صورتش ماسیده بود، سر به زیر انداخته و کاری نمی‌کرد. گمان کردم ناراحت شده، با حرکات صورت دلیلش را پرسیدم سرش را بالا آورد و با اقتدار و هیبت چشم در چشمان من دوخت و گفت: «لا، لا لعب.»‌
نمی‌خواست بازی کند. گفتم: «بازی کن، لعب زین، خوش!»
گفت: «من روی دست شما ضربه نمی‌زنم!»
گفتم: «بازی است اشکال ندارد من روی دست شما زدم حالا نوبت شماست اگر می‌توانی بزن!»
لبخندش دیگر تمام شده بود با حالت جدی گفت: «انت زائر، زائرالحسین علیه السلام.»

گلوله‌های داغ؛ خرده روایت‌های جذاب از پیاده روی اربعین می‌باشد که به قلم رضا کشمیری در قطع رقعی در ۱۵۰ صفحه به رشته تحریر در آمده و در آستانه اربعین حسینی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار