کد خبر: 973037
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: افزایش کوتاه‌مدت قیمت‌های نفت پس از حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه گذشته، منعکس‌کننده ضعیف شدن نفوذ این غول نفتی خاورمیانه‌ای در بازار‌های جهانی نفت است.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از این حملات در ۱۴سپتامبر که به توقف تولید ۷ /۵ میلیون بشکه در روز نفت عربستان سعودی منجر شد، بلافاصله تا مرز ۷۱ دلار در هر بشکه صعود کرد، اما پس از آن به شدت کاهش پیدا کرد و اکنون در حدود ۵۸ تا ۵۹ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.
نگرانی‌های فزاینده نسبت به سلامت اقتصاد جهانی به همراه عرضه رو به رشد نفت شیل امریکا و چشم‌انداز ضعیف برای تقاضای جهانی برای نفت، جو بازار را نسبت به رشد قیمت‌ها بدبین کرده است. در نتیجه اکثر ناظران بازار ریسک پریمیوم پایینتری برای قیمت‌های نفت از اختلالات عرضه در خاورمیانه پیش‌بینی می‌کنند.
توربیون تورنکوئیست، مدیرعامل شرکت گانور در مصاحبه با پایگاه خبری اس‌اند پی گلوبال پلاتس گفت: اگر‌چه از سرگیری سریع عمده ظرفیت تولید عربستان سعودی، واکنش قیمت به حملات سعودی را محدود کرد، اما تصور می‌کنم نشان داد تا چه حد اهمیت عربستان سعودی در دنیای نفت کمتر شده است.
وی در ادامه افزود: ادراک جهان از قیمت‌های بالای نفت از میان رفته و احتمال قیمت‌های بالا ضعیف شده است و من هرگز به چنین چیزی باور نداشتم.
اما بن فان بوردن، مدیرعامل شرکت رویال داچ شل در کنفرانس نفت و پول لندن گفت: مجموعه انرژی جهانی شامل دولت‌ها و بازار‌ها هنوز تأثیر حمله ماه گذشته به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به طور کامل درک نکرده‌اند و وی از رفتار آرام بازار‌ها متعجب شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار