کد خبر: 973036
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می‌تواند کسری بودجه انگلیس را به ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.
به گزارش ایسنا، با وجود آن که تنها حدود سه هفته دیگر مهلت زمانی مقرر برای رسیدن به توافقی بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا توسط انگلیس زمان باقی مانده است، هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی از دستیابی به یک توافق وجود ندارد و اختلافات بین مقامات انگلیسی با یکدیگر بر سر این مسئله به اوج خود رسیده است.
از یک طرف بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور گفته است انگلیس را تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا در سی و یکم اکتبر خارج خواهد کرد و از سوی دیگر، مجلس این کشور که شدیداً با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالف است، لایحه‌ای را در این خصوص برای الزام دولت به حصول توافق با اتحادیه اروپا پیش از ترک این اتحادیه تصویب کرده و به تأیید ملکه رسانده است.
مؤسسه مطالعات مالی انگلیس در گزارشی هشدار داد که در صورت تحقق سناریوی خروج سخت که به خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا اطلاق می‌شود، کسری بودجه در سال ۲۲-۲۰۲۱ به ۴ درصد از درآمد ملی خواهد رسید که معادل ۹۲ میلیارد پوند خواهد بود. این مؤسسه همچنین هشدار داده است که اقتصاد انگلیس دچار رکود خواهد شد.
در سال مالی ۱۹-۲۰۱۸ کسری بودجه انگلیس به ۴۱ میلیارد پوند (معادل ۹/ ۱ درصد تولید ناخالص داخلی) بود که از سال ۲۰۰۱ بی‌سابقه بوده است. در بلند‌مدت دولت انگلیس نیاز به مخارج عمومی کمتری در مقایسه با حالت باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد داشت، اما با توجه به روند افزایش سن جمعیت این کشور، مخارج تأمین اجتماعی افزایش محسوسی خواهد داشت. کارل امرسون، قائم مقام مؤسسه مطالعات مالی انگلیس گفت: در صورت خروج بدون توافق، به احتمال بسیار زیاد نیازمند افزایش مخارج دولتی برای تقویت رشد اقتصادی و یک گذار آرام با کمترین ریاضت خواهیم بود. وزیر دارایی انگلیس وعده داده است که دولت این کشور ۴ /۱۳ میلیارد پوند در زمینه‌های مختلف نظیر بهداشت، امنیت و آموزش هزینه خواهد کرد تا پیامد‌های برگزیت را به حداقل برساند. در صورت تحقق چنین وعده‌ای، افزایش کسری بودجه انگلیس قطعی خواهد بود هر چند که بعید است مجلس این کشور با چنین بودجه‌ای موافقت کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار