کد خبر: 973033
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: رئیس مرکز ملی مطالعات وزارت اقتصاد با بیان اینکه مجوز دفتر اسناد رسمی در تهران اگر با ملک باشد تا ۷ میلیارد تومان هم قیمت دارد، گفت: این ارقام محصول انحصار است.
علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که چرا رتبه ایران از نظر سهولت کسب و کار ۷۶ پله سقوط کرده است؟ گفت: این مربوط به همه مجوز‌های کشور نیست، بلکه فقط از نظر ثبت شرکت است. گواهی عدم سوء‌پیشینه حدود ۱۵ روز طول می‌کشد و مواردی مانند این موجب این سقوط رتبه شده است.
رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: هر جا وزراء شخصاً به ماجرای مجوز‌ها ورود کردند مشکلات و زمان دریافت مجوز‌ها کاهش یافت. برخی مجوز‌ها از ۲۰۰ میلیون تومان تا ۷ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند، برای مثال مجوز دفتر اسناد رسمی در تهران یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و اگر با ملک باشد تا ۷ میلیارد تومان هم قیمت دارد این چیزی جز انحصار نیست. فیروزی گفت: در قوه مجریه سه وزارتخانه مجوزهایشان کامل نیست. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی)، وزارت علوم، و وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه مجوزهایشان را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوز‌ها ثبت نکردند. وی افزود: بنیاد مسکن و نیروی انتظامی، بنیاد مستضعفان، مرکز مشاوران قوه‌قضائیه، کانون وکلای دادگستری هم مجوز‌های خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی مجوز‌ها ثبت نکرده‌اند و همکاری اندکی داشته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پوریا محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
8
1
با سلام وآرزوی سلامتی برای تمام مردم کشورم امیدوارم که قوه قضاییه اداره ثبت واسناد کل کشور راهی پیش روی کسانی که مدارک تحصیلی در مورد سردفتر شدن را دارن و اینجانب با حدود ۱۱سال کار در دفاتر اسناد رسمی بتوانم از طریق آزمون ویا هر راهی که آن مقام محترم جلوی پای اینجانب بگذارد تا به آرزوی چندین ساله خود یعنی سردفتری اسناد رسمی برسم آرزوی موفقیت برای آن مسئولین که به فکر امثال اینجانب باشند باتشکر
زهرا حامدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
0
۰۹۲۱۱۳۳۴۱۴۳ متقاضی سردفتری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار