کد خبر: 972949
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مقصودلو در دور اول مسابقات گرند سوئیس در حالی که از حریفش عقب بود توانست بازی را به تساوی بکشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرهام مقصودلو، نماینده ایران در مسابقات گرند سوئیس در برابر حریف خود متوقف شد. این شطرنج باز ایرانی با ریتنیگ بین المللی ۲۶۶۴ برابر الیزابت پتس آلمانی با ریتینگ بین المللی ۲۴۸۹ در حالی که عقب بود بازی را به تساوی کشید. مقصودلو توانست در دور اول با این تساوی با ۰/۵ امتیاز در رده ۴۸ این رقابت‌ها قرار بگیرد.

مقصودلو در دور دوم مقابل حریف اسپانیایی با ریتینگ بین المللی ۲۴۹۴ دست به مهره خواهد شد.

قهرمان حال حاضر جهان، مگنوس کارلسن با ریتینگ بین المللی۲۸۷۶ توانست در دور اول این رقابت‌ها به پیروزی برسد و همچنان رکورد ۹۰ دیدار پیاپی شکست ناپذیری‌اش را حفظ کند.

مجموع جوایز این رقابت‌ها حدود ۴۳۳ هزار دلار خواهد بود که نفر اول ۷۰ هزار دلار را برنده خواهد شد. این مسابقات در ۱۱ دور در حال برگزاری است همچنین اختتامیه این مسابقات ۲۹ مهرماه خواهد بود. روسیه با ۲۶ نفر، بیشترین بازیکنان را در این رقابت‌ها دارد.

در مسابقات گرند سوئیس نفرات سرشناس و بزرگی مانند مگنوس کارلسن (۲۸۷۶) نفر اول رنکینگ جهانی، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷ و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) حضور دارند. مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، شانس رقابت با برترین شطرنج‌بازان دنیا را دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار