کد خبر: 972887
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
علی دهقان کیا:
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ضمن مخالفت با فروش اموال سازمان برای پرداخت بدهی‌ها گفت: دولت بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت را پرداخت کند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علی دهقان کیا در گفتگو با خبرنگاران در مورد قرار داد سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت افزود: قرار دادی میان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با وزیر بهداشت مبنی بر تهاتر دو طرفه بدهی‌های تامین اجتماعی به مراکز طرف قرار داد این وزارتخانه و همچنین بدهی‌های بیمه سلامت به سازمان تامین اجتماعی منعقد شده است و گویا قرار است پرداخت بدهی‌ها به روز انجام شود.

وی افزود: اطلاعی از جزییات این قرار داد نداریم و منتظریم ببینیم پرداخت بدهی‌ها به چه صورتی انجام می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: گفته شده این قرار داد دو طرفه است، اما ظاهرا یک طرفه است، چون وقتی دولت ۲۵۰ هزار میلیارد به تامین اجتماعی بدهکار است بنابراین وزارت بهداشت یعنی دولت می‌تواند بخشی از این بدهی‌ها را تقبل و تهاتر کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی در صورت فروش اموال سازمان تامین اجتماعی به ضرر بازنشستگان و کارگران خواهد شد، افزود: چنانچه سازمان تامین اجتماعی بخواهد با فروش بخشی از اموال سازمان بدهی وزارت بهداشت را پرداخت کند در این صورت با مخالفت بازنشستگان روبرو می‌شود چرا که اموال سازمان متعلق به بازنشستگان و کارگران است و تامین اجتماعی اجازه این کار را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بابت ۲۶ خدمتی که دولت بر دوش آن گذاشته، ۳۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند، گفت: حتی اگر دولت نخواهد بدهی به وزارت بهداشت را از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود به سازمان تقبل کند حداقل از ۳۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت و یا تهاتر کند چرا که این مبلغ باری اضافی بر دوش تامین اجتماعی است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار