کد خبر: 972831
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
واکنش عزیزالله حمیدنژاد به فیلمنامه فصل دوم «بانوی عمارت»
چندی پیش نگارش فیلمنامه فصل دوم سریال «بانوی عمارت» به پایان رسید و مجید مولایی تهیه‌کننده سریال اعلام کرد متن کامل آن را به سیمافیلم تحویل داده است، حالا عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال در قالب یادداشتی از نظر منفی خود نسبت به فیلمنامه ارائه شده خبر می‌دهد.
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: هفته پیش بود که مجید مولایی تهیه‌کننده سریال بانوی عمارت از نگارش فصل دوم این سریال خبر داد. این در حالی بود که احسان جوانمرد نویسنده فصل اول در گفت‌وگویی با «جوان» اعلام کرد که نقشی در نگارش فصل دوم این سریال ندارد و نیز عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال نیز عنوان کرد اظهارنظر درباره فصل دوم سریال را به پس از خواندن فیلمنامه آن موکول خواهد کرد.

دیروز حمیدنژاد به وعده خود عمل کرد و با نگارش یک یادداشت به فیلمنامه فصل دوم واکنشی کاملاً منفی نشان داد و نوشت: «نظر به اینکه مخاطبان بسیاری درباره ادامه ساخت سریال «بانوی عمارت» از بنده سؤال می‌کنند لازم است به اطلاع برسانم اینجانب به دلایل اختلاف سلیقه حرفه‌ای در کم وکیف نگارش متن فصل دوم این سریال نبوده‌ام و آنچه اخیراً پس از ۹ ماه برای نظرخواهی و تصمیم‌گیری به دست من رسیده است برخلاف خبر‌های منتشر شده از طریق تهیه‌کننده و نویسنده محترم... فیلمنامه نیست بلکه طرح مبسوطی از تخیلات نویسنده با وام گرفتن سطحی از برخی حوادث و بعضی دیگر از شخصیت‌های سریال است.»

کارگردان بانوی عمارت در ادامه می‌افزاید: «متأسفانه از زاویه دید تولید، نوشته‌ای بسیار سفارشی و غیرنمایشی است به‌طوری که دو تا از آدم‌های سریال حدود ۱۰قسمت در یک کاه‌دونی به سر می‌برند و دیالوگ می‌گویند و این گونه پرداخت‌ها چیزی جز تحقیر مخاطب و پس زدن او را به دنبال ندارد. به عقیده حقیر اگر همچنان سازمان صداوسیما تأکید بر ساخت ادامه این سریال دارد بهتر است مانند خیلی از طرح‌ها حق و حقوق نویسندگان پرداخت شده و این طرح کنار گذاشته شود و تیمی جدید و حرفه‌ای با نگرش احترام به جذب مخاطب روی آن متمرکز شود. کسانی که به راحتی درباره تولید فصل دوم سریال نظر می‌دهند هرگز نمی‌دانند که فصل یک با چه پشتوانه و مرارت و ظرایفی تصویر شده است.»

باید دید واکنش فیلمنامه‌نویسان جوان فصل دوم «بانوی عمارت» و مهم‌تر از آن‌ها مجید مولایی در مقام تهیه‌کننده به این اعلام نظر صریح چه خواهد بود و «بانوی عمارت ۲» چه سرانجامی پیدا خواهد کرد. سریال تلویزیونی بانوی عمارت سال پیش با استقبال مخاطبان مواجه شد و همین استقبال سبب شد از همان زمان زمزمه‌های تولید فصل دوم آن نیز به گوش برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار