کد خبر: 972643
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸
سیروس الوند، لشکری‌قوچانی و مرتضی شایسته مطرح کردند
چند چهره سینماگر کشورمان معتقدند ظهور یک باره سرمایه‌سالاران و تهیه‌کنندگان فاقد تخصص در سینما باعث افزایش هزینه فیلمسازی و رو به نابودی رفتن سینمای مستقل شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: منصور لشکری‌قوچانی تهیه‌کننده سینما در خصوص سرمایه‌سالاری در سینما و ظهور تهیه‌کنندگان فاقد تخصص به سینماپرس گفت: ظهور یک باره سرمایه‌سالاران در سینما باعث افزایش هزینه فیلمسازی و رو به نابودی رفتن سینمای مستقل شده است، این افراد رسماً مانع نفس کشیدن سینما و سینماگران مستقل شده‌اند، این در حالی است که سینما زمانی می‌تواند ماندگار شود که مستقل باشد، اما این افراد با عملکرد خود ثابت کرده‌اند می‌خواهند سینمای مستقل را برای همیشه تعطیل کنند. مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند سینمای کشور را دچار خسران بسیار کند این است که عده‌ای از این افراد صرفاً برای پولشویی وارد سینما شده‌اند و از سینما برای مقاصد و منافع شخصی خودشان استفاده ابزاری می‌کنند. این وظیفه دستگاه‌های امنیتی و قضایی است که جلوی این افراد را بگیرند و اجازه کار و فعالیت به هیچ یک از آن‌ها ندهند.

از سویی دیگر مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما در خصوص سرمایه‌سالاری در سینما و ظهور تهیه‌کنندگان فاقد تخصص عنوان کرد: ورود بی‌ضابطه سرمایه‌گذاران در سینما تبعات زیادی در پی دارد و همه اهالی سینما هم نسبت به این مسئله آگاهی کافی دارند، حالا اینکه چطور با این شرایط به این افراد اجازه کار و فعالیت در سینما داده می‌شود نکته‌ای است که سینماگران حرفه‌ای از آن بی‌اطلاعند! افزایش شدید دستمزد‌های سینماگران از جمله تبعات حضور افراد غیرمتخصص به عنوان تهیه‌کننده در سینمای کشور است، این تنها یکی از تبعات حضور این افراد فاقد تجربه و تخصص است و قطعاً اگر حضور این گونه افراد در سینمای ایران ادامه پیدا کند ما در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش مشکلات در سینمای کشور خواهیم بود.

در این ارتباط سیروس الوند کارگردان سینما نیز معتقد است: سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان فاقد تخصص هیچ سازندگی‌ای در هنر هفتم ایجاد نمی‌کنند بلکه این هنر- صنعت را در آینده‌ای نه چندان دور به انحطاط خواهند کشاند. تنها چاره کار برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف و مشکوک به سینما و ظهور و بروز تهیه‌کنندگان فاقد تخصص، اتحاد میان چهار صنف تهیه‌کنندگی در سینماست که به زعم بنده مدیران سازمان سینمایی باید برای ایجاد این اتحاد میان تهیه‌کنندگان متبحر و کاربلد سینما گام اساسی بردارند و بعد از سال‌ها صنوف تهیه‌کنندگان را با یکدیگر تجمیع کرده و در سینما آرامش به وجود آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار