کد خبر: 972628
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: از جمعیت حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری بیکار، ۳۴ درصد زن و ۶۶ درصد مرد هستند؛ بر این اساس مردان دو برابر زنان بیکارند.
به گزارش ایسنا، آخرین گزارشی که اخیراً مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری منتشر کرد، نشان داد که نرخ بیکاری در پایان تابستان سال‌جاری کاهش یافته و به ۵/۱۰ درصد رسیده است. در این بین بیکاران کمتر و شاغلان بیشتر شده‌اند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر حدود ۶۱ میلیون و ۵۸۲ هزار نفر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بیکار و ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر شاغل هستند. بر این اساس نسبت به تابستان سال گذشته حدود ۸۴۴ هزار نفر بر تعداد شاغلان افزوده شده و ۴۵۵ هزار نفر از بیکاران کاسته شده است. بررسی وضعیت بیکاران نشان می‌دهد که یک میلیون و ۹۰۸ هزار نفر آن‌ها مرد و ۹۸۶ هزار نفر دیگر زن هستند. براین اساس نزدیک به ۶۶ درصد جمعیت بیکار را مردان و ۳۴ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند. البته از تعداد بیکاران زن و مرد در تابستان سال‌جاری کم شده است؛ به‌گونه‌ای‌که کاهش حدود ۳۶۳ هزار نفر مردان بیکار و ۹۱ هزار نفر زنان بیکار وجود دارد.
در حال حاضر نرخ بیکاری بین زنان به ۲ /۱۸ درصد می‌رسد که نسبت به تابستان سال گذشته ۷/ ۱ درصد کمتر شده است. همچنین نرخ بیکاری میان مردان ۶/ ۸ درصد گزارش شده که نشان‌دهنده کاهش ۸/ ۱ درصدی است. ۱۸ درصد شاغلان زن و ۸۲ درصد مرد هستند.
اما در بین جمعیت حدود ۲۴ میلیونی شاغل، ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار نفر را مردان و ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند. در این بین سهم مردان از اشتغال به ۸۲ درصد و زنان به ۱۸ درصد می‌رسد. در تابستان امسال حدود ۹۳ هزار نفر بر تعداد زنان شاغل و ۷۵۰ هزار نفر بر مردان شاغل افزوده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار