کد خبر: 972527
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت ۱۸ خانه تاریخی به صورت مشارکتی در تبریز خبر داد.

مرتضی آبدار  اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای رسالت خود طی سال های اخیر با فراهم نمودن شرایط مناسب جهت جلب مشارکت اشخاص، اقدامات ویژه ای در راستای حفظ، مرمت و احیا خانه‌های تاریخی تحت مالکیت آنها انجام داده است.

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی در سه قالب مشارکتی، بخش خصوصی و مرمت مستقیم توسط اداره کل میراث فرهنگی مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند، افزود: با توجه به اینکه برخی از خانه های تاریخی متعلق به بخش خصوصی و یا سایر ارگان های استانی است، لذا با توجه به مشارکت مالی مالکان، مرمت و بازسازی بناهای مذکور با روند سریعتری از سوی اداره کل پیگیری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در همین راستا ۱۸ خانه تاریخی از جمله خانه های ساوجبلاغی، گنجعلی زاده، نقشینه، سلیمانی، قابچی، عهدی، سرکاراتی، فتح‌الله‌یف به صورت مشارکتی در حال مرمت و بازسازی هستند.

 آبدار بابیان اینکه مشارکت مذکور در قالب اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی در حال اجراست، افزود: آمادگی داریم در قالب عقد تفاهم نامه های مشارکت با دارندگان خانه های تاریخی و با تامین اعتبار مورد نیاز اقدام لازم در راستای مرمت و احیا را به عمل آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر