کد خبر: 972504
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان :
آرش اخوان گفت : مربيان و مخاطبين جوياي كار بايستي با فناوري روز دنيا پيش روند كه اين امر مستلزم تغيير نظام آموزشي است تا شكافت اصلي كشور ايران نسبت به ساير كشورها كه همان فقر مهارتي و فقدان نيروي ماهر در صنعت است از بين برود.

 

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان اصفهان، نشستي با حضور آرش اخوان طبسي مدير كل استان، غلامي مدير كل حراست استان اصفهان، سيد اميد طباطبايي مديرحراست اداره كل، باقوت كارشناس حراست اداره كل، بهبهاني مسئول فناوري اطلاعات و پارسا كارشناس حراست كل استان صورت پذيرفت.

آرش اخوان اظهارنمود :در خصوص طرح هاي جديد آموزشي اعم از نظام آموزش دوگانه، صلاحيت حرفه اي شاغلين در صناايع و صنوف و اجراي پروژه مشترك طراحي و ساخت سازه ديناميك و تمام هوشمند با همكاري مربيان و كارآموزان مراكز آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان میسر است .

اخوان بيان داشت: يكي از سيستم هاي نوين آموزش مهارتي در دنيا به ويژه در كشور آلمان كه به عنوان قطب صنعتي در كل دنيا مطرح است،  سيستم آموزش دوگانه است كه اين سيستم آموزشي تفاوتش با سيستم هاي عادي آموزش مهارتي اين است كه در آموزش فني و حرفه اي استانداردها 30 درصد تئوري و 70 درصد عملي و هر دو در محيط كارگاهي انجام مي پذيرد، اين در حالي است كه در سيستم آموزش دوگانه 30 درصد كل دوره آموزش در مجموعه كارگاهي و 70 درصد آن در محيط صنعت يا صنف محيط كار واقعي صورت مي پذيرد و فردي كه از اين سيستم خارج مي شود ، يك نيروي ماهر و متخصص است که تا حد زیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان افزود: مربيان و مخاطبين جوياي كار بايستي با فناوري روز دنيا پيش روند كه اين امر مستلزم تغيير نظام آموزشي است تا شكافت اصلي كشور ايران نسبت به ساير كشورها كه همان فقر مهارتي و فقدان نيروي ماهر در صنعت است از بين برود.

اخوان بيان داشت: ما توانستيم با مطالعه ي دستورالعمل هاي موجود در كشور و وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي، ايده نظام دوآل آلمان را از طريق بخشنامه ها و اختياراتي كه داشتيم بومي سازي كنيم و مجدانه با رصد كامل و استفاده از نقطه نظرات مربيان، مهارت آموزان و كارشناسان حوزه آموزش در جهت بهبود نواقص گام هاي مؤثري برمي داريم.

وی گفت: توليد ما آموزش و تربيت نيروي متخصص و ماهر و معرفي فرد به صنعت است كه با اين هدف توليد رونق پيدا مي كند.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: صنايع شديدا" نياز به  نيروي ماهر دارند ولي متأسفانه نيروي ماهر كمياب بوده و افراد بيكار نيز ضعف مهارتي دارند كه وظيفه مجموعه آموزش فني و حرفه اي است كه نيروي ماهر تحويل صنعت دهد تا مشكل اشتغال برطرف و توليدات با كيفيت بهتري در اختيار مشتريان قرار گيرد.

اخوان اهداف این طرح را  تبادل دانش و تجربیات عملی و فنی بین مربیان مدرسان محیط آموزش و استاد کاران مربیان تجربی محیط کار  حرکت در مسیر ارتقای هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های آموزشی و محیط کار، افزایش اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای هدفمند و ارائه شده مبتنی بر فرصت های شغلی و درآمدی بازار کار، کاهش هزينه¬هاي تولید، خدمات و ریسک مخاطرات شغلی از طریق جذب و بکارگيري نيروهاي مهارت آموخته، کمک به بنگاه های اقتصادی فعال به منظور تربیت، شناسايي و جذب نيروي کار ماهر مستعد و توانمند، آشنايي با محيط كسب وكار، کسب تجربه و ایجاد آمادگی شغلی در مهارت آموختگان، ايجاد خودباوري و اعتماد به نفس در مهارت آموختگان براي ورود به عرصه اشتغال و كارآفريني، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای نیروی کار و جویای کار دانست.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان گفت: در حوزه تعمير وسايل نقليه سبك، آرايشگر مردانه، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، کافی شاپ و بستني، لوازم خانگی و تعمير موبایل، مصنوعات چوبي و ... نیز اجرایی کردن نظام آموزش دوگانه را شروع کرده‌ایم.

در ادامه مدير كل حراست استان افزود: با توجه به نامگذاري شعار سال به نام رونق توليد، مراكز آموزش فني و حرفه اي در ايجاد اشتغال نقش بسزايي دارند.

وي بيان داشت: بايستي آموزش ها به سمت توليد سوق يابند مانند آموزش روش هاي پرورش بلدرچين، كبك، بوقلمون، شترمرغ، شتر و ...

غلامي با اشاره به نقش حراست ها به عنوان مشاور مديران افزود: آنها مي توانند در انتخاب افراد جهت پست هاي حساس و كارآمد كمك نمايند.

وي خواستار بازديد از گلخانه توليد و پروش سيفي جات از طريق شيرين نمودن آب شور در محل قلعه شور اصفهان شد.

در پايان مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان ضمن قدرداني از تعاملات وهمكاري هاي ارزشمند دفتر حراست، خواستار اجراي دوره هاي آموزشي موردنياز مديران و كارشناسان حراست كل استان از طريق انعقاد تفاهم نامه گرديد.،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار