کد خبر: 972378
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
معاون مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ساختار سنی جمعیت در این استان به هم خورده و با تشدید مهاجرت و کاهش زاد و ولد با نوعی به هم ریختگی جمعیتی بویژه در روستاها روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فریبرز دهقان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان کاهش جمعیت از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی مسئولان است به طوری که در بخش مرکزی خلخال در برخی از آبادی‌ها آمار جمعیتی در حد صفر است و بسیاری از روستاها نیز به دلیل تشدید مهاجرت خالی از سکنه به نظر می‌رسند که این رویه آثار ناگواری را در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به همراه دارد.

وی بیان کرد: تناسب فرهنگی در ساختار سنی جمعیت نیز به هم خورده و در برخی از روستاها  پدیده تک‌کودکی رواج یافته و این امر اوضاع نابسامان در زاد و ولد را نشان می‌دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: تناسب جمعیت سالمند در این استان ۶.۵  درصد است در حالی که در کشور این تناسب ۸.۵ درصد است.

دهقان به موقعیت روستاهای مرزی و اهمیت تثبیت حضور روستاییان در این مناطق به همراه حفظ نیروهای جوان در این مناطق اشاره کرد و گفت:  اگر منابع موجود  درست مدیریت نشود بخش بزرگی از سرمایه‌ها به راحتی از دست می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر