کد خبر: 972376
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اردبیل گفت: در 6 ماهه نخست امسال 750 طرح اشتغال برای اقشار محروم و مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، منصور سیفی در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال مددجویی در اردبیل اظهار داشت: 750 طرح اشتغال و خودکفایی در 6 ماهه نخست امسال توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اجرا شده است و مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم فنی و تخصصی توانستند وارد بازار کار شوند که اقدامات لازم برای پایدارسازی اشتغال آنها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بیش از 203 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در این مدت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا بتوانند طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به مرحله اجرا درآورند که برای تسهیل و تسریع در اعطای وام اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت، همکاری بسیار مطلوبی بین کمیته امداد و بانک‌های عامل استان اردبیل برقرار است.

سیفی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت جزو خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانکی هستند، افزود: خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل دارای کمترین معوقات بانکی هستند که این امر سبب شده است بانک‌های عامل ضمن اعتماد، در پرداخت تسهیلات کمال همکاری را با این نهاد داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که 318 نفر از مددجویان با بهره‌مندی از 12 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وارد بازار کار شده‌اند که این امر در کنار اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق محروم، به رونق اقتصادی آن منطقه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، از جمله اقدامات مهم کمیته امداد استان اردبیل در زمینه‌ ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، مناطق محروم و مرزنشین است تا شاهد توسعه این مناطق باشیم، گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اولویت با مناطق محروم و روستایی است.

سیفی اظهار کرد: راهکار مهم کمیته امداد استان اردبیل در اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی ارائه آموزش‌ و مشاوره‌های لازم شغلی به مددجویان است تا آنها بتوانند به خوبی از عهده فعالیت‌های کسب‌وکار خود برآیند و در صورتی به خانوار تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود که از هر لحاظ توانایی‌ آنها برای ایجاد شغل مورد علاقه خود ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نظارت دقیق تلاش می‌شود تا هیچ گونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت صورت نگیرد و کمیته امداد استان اردبیل به نظارت بر طرح‌های خودکفایی اکتفا نکرده و با ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد بازار کار مناسب درصدد است تا کسب‌وکار خانوار تحت حمایت را تقویت کند.

وی با بیان اینکه به منظور اثربخشی هرچه بیشتر در ایجاد اشتغال پایدار طرح راهبران شغلی توسط این نهاد در حال اجرا است، گفت: در این طرح، صاحبان مشاغل و کارآفرینان به عنوان راهبران شغلی و هدایت‌گر، وظیفه دارند تا با هدایت مددجویان متخصص در عرصه تولید فعالیت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: از صاحبان مشاغل و کارآفرینان انتظار می‌رود تا با همیاری‌های گسترده‌تر این نهاد را در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه بیش از پیش یاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر