کد خبر: 972372
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی یکی از اولویت‌های اساسی ماست به طوری که هم اکنون پروژه پایاب سد خداآفرین با هزینه‌کرد سه هزار میلیارد تومان به همت شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی اسلامی در جلسه بررسی نظارت فنی بر پروژه‌های عمرانی استان اردبیل اظهار داشت: ما نظارت فنی و بر پروژه‌های عمرانی را عهده‌دار هستیم به طوری که از طریق کارگروه نظارت شورای فنی که 15 دستگاه اجرایی عضو آن هستند، پروژه‌های مهم را انتخاب و زیرساخت‌های اجرایی آنها را با همراهی دستگاه‌های مختلف فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما از طریق دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران لیست این پروژه‌ها را دریافت می‌کنیم و در کارگروه نظارت با همکاری دستگاه‌های ذیربط بازدید از این پروژه‌ها انجام می‌شود تا با بررسی مشکلات آنها در قالب صورت جلسه‌ای که نوشته می‌شود پیگیر رفع این ایرادات و اشکالات باشیم.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: ما با استفاده از توان سه نفر نیروی فنی خود بازدید از پروژه‌های عمرانی را در کنار جمع‌بندی نظرات ارائه شده انجام می‌دهیم به طوری که از 2 هزار پروژه موجود در استان 150 پروژه مهم و اولویت‌دار تحت نظارت مستمر فنی و اجرایی هستند.

اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های  مهار آب‌های مرزی یکی از اولویت‌های اساسی ماست به طوری که هم اکنون پروژه پایاب سد خداآفرین با هزینه‌کرد سه هزار میلیارد تومان به همت شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در حال انجام است که بر روند اجرای آن نظارت فنی دقیق داریم و از اساسی‌ترین پروژه‌های استان بوده و با توجه به کمبود اعتبارات در این حوزه بایستی از طریق مقامات عالی استانی برای تامین اعتبار و به بهره‌برداری رسیدن هر چه زودتر آنها اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت چهار کارگروه شورای فنی تصریح کرد: این کارگروه‌ها شامل کارگروه نظارت، پیمان، آموزش و کارگروه مصالح ساختمانی است که در هر چهار کارگروه فعالیت‌های متنوع انجام می‌شود تا روند کارها به شکل اصولی به پیش برود.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در کارگروه پیمان مشکلات دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران از جمله تفاوت قیمت در فهرست بها و غیره دنبال شده و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

اسلامی با اشاره به فعال بودن کارگروه آموزش با هدف آموزش نیروهای ناظر در اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: ما سالانه با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف سعی داریم تا نیروها را در حوزه قراردادی، پیمان، نظارت بر پروژه‌های عمرانی و غیره آموزش دهیم که امسال 15 دوره پیش‌بینی شده که نیمی از آنها برگزار شده است.

وی در مورد فعالیت کارگروه مصالح ساختمانی گفت: در این کارگروه نیز سعی می‌شود استفاده از مصالح استاندارد به پیمانکاران و مجریان پروژه‌ها گوشزد شود تا ارتقای کیفی اجرای پروژه‌های عمرانی را شاهد باشیم.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت ورزشگاه دایی و عدم تکمیل این پروژه اظهار کرد: به نظر می‌رسد این پروژه با مشکل اعتباری روبه‌روست که در صورت تامین این منابع قابل بهره‌برداری باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر