کد خبر: 972354
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج خبر داد
عملیات بازیافت تراشه های آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری کرج با هدف ترمیم بهسازی و لکه گیری معابر برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان البرز آغاز شده است. در روزهای گذشته از ۱۹۵ تن آسفالت ضایعاتی، ۷۵ تن آن بازیافت شد.

علیرضا عاقلی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های شهرداری مدیریتِ زائدهای پروژه های عمرانی جهت ایجاد شرایط زیستِ بهینه در شهر و توسعه فعالیت‌های عمرانی است؛ اظهار داشت: عملیات بازیافت تراشه های آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری کرج با هدف ترمیم، بهسازی و لکه گیری معابر در حال انجام است. 

به گفته وی؛ طی روزهای گذشته سازمان عمران از ۱۹۵ تن آسفالت ضایعاتی موفق به بازیافتِ ۷۵ تن شد که این مقدار برای بهسازی و مرمت معابر مورد استفاده قرار گرفت.

این مسئول افزود: در این عملیات تراشه های آسفالت برداشت شده بعد از اختلاط با مواد قیری و دیگر مصالح مورد نیاز طبق مشخصات آسفالتِ گرم و بتن آسفالتی در کارخانه آسفالت شهرداری کرج تولید و جهت لکه گیری آسفالت در سطح معابر مناطق دهگانه مورد استفاده قرار گرفت که انتظار می رود در آینده با هر یک تن تولید آسفالتِ نو به میزان ۵۰ درصد از تراشه های آسفالتی، استفاده شود.

عاقلی با یادآوری اهتمام جدی کارخانه آسفالت برای تولید آسفالت بر اساس استاندارد های روز دنیا (کیفیت بیشتر و هزینه کمتر)، گفت: از مزایای تولید آسفالت بازیافتی می توان به حذفِ هزینه های حمل و نگهداری، انباشت تراشه های آسفالت، صرفه جویی قابل توجه ریالی برای خرید قیر و مصالح سنگی، جلوگیری از هدر رفت تراشه های آسفالتی، بازیافت ۱۰۰ درصد آسفالت قدیمی، سازگاری با محیط زیست و کاهش آلایندگی ها اشاره کرد.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج یادآور شد: این سازمان تلاش می کند با افزایش کیفیت تولید این محصول؛ به غیر از لکه گیری، از آسفالت بازیافتی در معابر فرعی نیز استفاده کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار