کد خبر: 972352
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
رئیس پلیس راه استان البرز:
رئیس پلیس راه استان البرز گفت: زیرساخت‌های مواصلاتی استان البرز نسبت به جمعیت ضعیف است.

سرهنگ رضا گودرزی در همایش تجلیل از راهوران نمونه، اظهار کرد: البرز با دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جزو پرجمعیت ترین استان های کشور است.

وی به رشد محدوده های شهری و شهرک های صنعتی استان طی سال های اخیراشاره کرد و افزود : شبکه های راه متناسب با چنین رشد جمعیتی توسعه نیافته اند، این استان نیم درصد راه های کشور را دارد اما بار ۱۸ درصد ترافیک کشور روی دوش البرز است.

رئیس پلیس راه استان البرز با اشاره به ضعف در زیرساخت ها، گفت: کمربند شمالی و جنوبی کرج باید تکمیل و بهره برداری شود زیرا تقاضای سفر از محورهای مواصلاتی استان و به تبع کلانشهر کرج بالا است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اهمیت آزادراه تهران - شمال که می تواند به کاهش تردد در محور کرج - چالوس کمک کند، گفت: مسدود بودن محور شمشک - دیزین نیز از دیگر افزایش مشکلات ترافیکی محور کرج - چالوس است که فرایند امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به عومل تاثیرگذار در ترافیک استان البرز، گفت: تراکم جمعیت و همجواری با پایتخت از جمله این عوامل است، در کنار آن استان البرز شاهراه مواصلاتی بیش از سیزده استان کشور با پایتخت است.

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: پلیس راه استان البرز با هفت پاسگاه ثابت و یک پاسگاه عملیات ویژه وظیفه مدیریت و کنترل ترافیک جاده های آسفالت با هزار و ۳۸۲ کیلومتر را بر عهده دارد، این استان بالغ بر ۷۶ کیلومتر آزادراه و ۹۴ کیلومتر بزرگراه دارد.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: در استان البرز ۱۵۷ کیلومتر جاده اصلی و ۷۷ کیلومتر جاده فرعی، ۹۷۸ کیلومتر جاده روستایی وجود دارد.

وی طول محورهای روستایی استان را بر اساس حوزه های پاسگاه های تابعه به تفکیک در محورهای کرج - چالوس، ماهدشت – اشتهارد – کرج - قزوین به ترتیب ۶۹، ۶۵، ۵۲ و ۷۸۵ کیلومتر اعلام کرد.

ئیس پلیس راه استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اینکه پلیس راه استان البرز سال ۹۶ به عنوان پلیس راه برتر کشور انتخاب شد،گفت: در اردیبهشت ماه سال گذشته به عنوان پلیس راه نمونه کشوری در کاهش تصادفات سوانح و تلفات جاده ای محورهای روستایی انتخاب شدیم.

سرهنگ گودرزی گفت: پلیس راه استان البرز در تیرماه جاری به عنوان پلیس راه نمونه کشوری در کنترل سوانح و حوادث رانندگی و تعداد جان باختگان ناشی از آن در محورهای روستایی برگزیده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار