کد خبر: 972260
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹
سرويس ايران جوان آنلاين: هم اکنون ۳۲ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مقاطع مختلف مراکز آموزشی استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
احمد اسکندری مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به تحصیل ۳۲ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس این استان گفت: از این مدارس تنها هفت مدرسه توسط کمیساری و مابقی توسط آموزش و پرورش ساخته شده است. وی با بیان اینکه، مهارت‌آموزی جزو برنامه‌های پیش‌روی آموزش و پرورش است که در این راستا بحث کیفی‌سازی هنرستان‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم، افزود: به همین منظور سال گذشته ۱۷ هنرستان کارآفرین در استان کرمان ایجاد شد، لذا در برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به طرف رشته‌های فنی و حرفه‌ای پیش بروند. وی با اشاره به مشکلات یادگیری در برخی از مقاطع تحصیلی ادامه داد: سعی داریم رفع موانع یادگیری و یاددهی را با انگیزه نشاط و نشاط‌دهی در مدارس دنبال کنیم لذا برنامه تدبیر که در مدارس ابتدایی و تعالی در دبیرستان‌ها ایجاد شده و تلاش داریم فعالیت‌های فردی از آموزش جدا شود. مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد: از آنجا که نباید خانواده‌ها رویکرد فرستادن بچه‌ها به مدرسه را تنها قبولی در کنکور بدانند، لذا در همه مدارس اتاق بازی و یادگیری راه‌اندازی کردیم در سال گذشته ۱۰۰ اتاق قرار بود راه‌اندازی شود در حالی‌که توانستیم ۱۵۰ اتاق را در مدارس مجهز کنیم. اسکندری نسب افزود: محور تولید آموزش و پرورش است لذا گفتمان‌سازی و مشارکت‌پذیری در دستور کار آموزش و پرورش است زیرا هر اقدامی که انتظار اجرایی شدن آن را در جامعه داریم از آموزش و پرورش آغاز می‌شود. بنابر این باید همه کمک کنند و این حوزه به عنوان دغدغه و اولویت همه باشد.
این مسئول با اشاره به پوشش تحصیلی که یکی از برنامه دیگر آموزش و پرورش است، یادآور شد: ۶۰۲ مدرسه با کمتر از ۱۰ و ۲۵۱ مدرسه با کمتر پنج دانش‌آموز در استان کرمان داریم همچنین در استان کرمان ما مناطق، مدارس و دانش‌آموزان لازم التوجه داریم که در این راستا ۱۰ منطقه شناسایی شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با بیان اینکه، بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدا در مدارس از جمله برنامه‌های دیگر ماست گفت: در این راستا اردوی راهیان‌نور در طول سال با اعزام ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش‌آموز را در دستور کار داریم. به گفته وی، ترویج قرآن، نماز و عترت، نیز از جمله برنامه‌های این اداره کل است به طوری که در سال گذشته نیز قریب به ۶۰ هزار نفر در طرح جزء ۳۰ قرآن شرکت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار