کد خبر: 972258
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
دکتر عقیل آرین‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های پیش‌بینی شده مرکز توزیع دارو و مواد غذایی کرمانشاه برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه، همچون سال‌های گذشته اگر قرار باشد زائران از این محل تردد کنند به آن‌ها خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.
سرويس ايران جوان آنلاين: بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهد.
در جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان کرمانشاه، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور، افتتاح و خدمات‌دهی آن آغاز شد. مدیرعامل شرکت پخش البرز به عنوان متولی بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور درباره اهداف راه‌اندازی و شرح وظایف این مرکز در استان کرمانشاه گفت: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده داریم و براساس ضرورت‌های تأمین امنیت دارویی و غذایی کشور، تضمین کیفیت دارو‌ها و کالا‌های اساسی مصرفی برای‌مان بسیار مهم است. همه تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم تا کیفیت مواد دارویی و غذایی از زمان تحویل از تولید‌کننده تا توزیع میان مراکز پخش و مصرف‌کننده حفظ شود. دکتر عقیل آرین‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های پیش‌بینی شده مرکز توزیع دارو و مواد غذایی کرمانشاه برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه، همچون سال‌های گذشته اگر قرار باشد زائران از این محل تردد کنند به آن‌ها خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد. در این راستا، هماهنگی‌هایی با سازمان غذا و دارو برای تأمین دارو‌های مورد نیاز موکب‌های اربعین انجام شده است. هم‌چنین در حوزه مواد غذایی هم مذاکراتی با انجمن صنعت پخش و سازمان‌های خیریه برای تأمین و توزیع مواد غذایی در میان موکب‌های زوار انجام گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در کرمانشاه پیش از این نیز فعال بوده است، خاطرنشان کرد: این مرکز از ساعات اولیه وقوع زلزله و سیل در استان کرمانشاه، در مناطق متأثر از این دو حادثه طبیعی حضور داشت و علاوه بر توزیع دارو و کالا‌های اساسی مصرفی، ناوگان توزیع خود را نیز برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در اختیار سایر نهاد‌های امدادی قرار داده بود. هم‌چنین عمده کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مناطق زلزله و سیل‌زده از طریق این مرکز توزیع شد. آرین‌نژاد درباره مختصات بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی غرب کشور نیز توضیح داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع احداث شده و از دو سوله ۲۵۰۰ متری برای نگه‌داری مواد دارویی و غذایی برخوردار است. برای ساخت این مرکز بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۵۰ نفر را در پی‌داشته است. وی یادآور شد: گاهی در ذخیره و دپوی مواد غذایی سهل‌انگاری‌هایی مشاهده می‌شود و این فرآیند را چندان جدی نمی‌گیرند، در حالی‌که این مواد هم به مانند داروها، باید در شرایط مناسب و استاندارد نگه‌داری شوند. ما در مرکز کرمانشاه، هم به لحاظ فیزیکی و دما و همه از نظر ناوگان توزیع، همه استاندارد‌های لازم را در مورد ذخیره و نگه‌داشت مواد غذایی نیز رعایت می‌کنیم. آرین‌نژاد در خصوص تنوع دارویی در مرکز توزیع دارو و مواد غذایی کرمانشاه و غنی بودن این مرکز اظهار داشت: شرکت پخش البرز چهارمین توزیع‌کننده دارو در کشور است که با ۵۰ تأمین‌کننده دارو همکاری دارد. ۹۸ درصد دارویی که در کشور مصرف می‌شود، در توزیع سبدمان است و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که بر عهده داریم، بر توزیع دقیق دارو‌های تولید شده در داخل کشور، به‌ویژه در شرایط تحریم‌های ناعادلانه استکبار علیه کشورمان، تأکید داریم. وی در رابطه با راه‌اندازی این مرکز و تأثیر آن در بحث امنیت تأمین دارو در منطقه غرب کشور گفت: رسالت ما رساندن دارو به بیمارستا‌ن‌ها و داروخانه‌هاست. در حال حاضر و به رغم دیرکرد یک‌ساله در پرداخت معوقات و بدهی‌ها، بیش‌ترین همکاری را با دولت در تأمین داروی بیمارستان‌های دولتی داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار