کد خبر: 972251
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۲
جهادگران بسیج جامعه پزشکی در سراسر سال گروه گروه به مناطق کم‌برخوردار و محروم می‌روند و با ویزیت و ارائه خدمات درمانی رایگان و حتی آموزش روستاییان در راستای بالابردن سطح بهداشت عمومی، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی مردم مناطق مختلف کشور تلاش می‌کنند
سرويس ايران جوان آنلاين: حدود هزار و ۱۰۰ نفر از مردم استان‌های هرمزگان، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، همدان، گلستان، سیستان و بلوچستان و البرز از ابتدای مهرماه تاکنون خدمات مختلف پزشکی از جمله ویزیت و خدمات پزشکی رایگان را از سوی جهادگران سازمان بسیج پزشکی دریافت کردند. گفتنی است برای ارائه این خدمات گروه‌هایی متشکل از پزشک عمومی، متخصص زنان، متخصص اطفال، متخصص طب سوزی، سنتی و ... متناسب با نیاز هر منطقه حضور یافته‌اند و دست به خدمت‌رسانی زده‌اند.

جهادگران بسیج جامعه پزشکی در سراسر سال گروه گروه به مناطق کم‌برخوردار و محروم می‌روند و با ویزیت و ارائه خدمات درمانی رایگان و حتی آموزش روستاییان در راستای بالابردن سطح بهداشت عمومی، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی مردم مناطق مختلف کشور تلاش می‌کنند؛ اتفاقی که می‌توان ادعا کرد موج جدیدی از آن از ابتدای مهرماه با حضور این نیرو‌های جهادی در هفت استان کشور و با ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی به حدود هزار و ۱۰۰ نفر آغاز شده است. در این راستا جهادگران خراسان جنوبی کمی قبل‌تر از آغاز ماه مهر توانستند به حدود ۶۰۰ نفر از مردم استان از جمله اهالی روستای گلوباغ خدمات رایگان پزشکی ارائه دهند. در این خصوص مسئول گروه جهادی قائم آل محمد (عج) به خبرگزاری بسیج گفته است که این خدمات با حضور یک تیم ۳۶ نفره و طی پنج روز ارائه شده است و با حضور پزشک دندانپزشک، متخصص اطفال، مشاوره و ... انجام شده است. بهناز آرشی در این باره بیان کرده است که خدمت درمانی به مردم با هماهنگی ۱۷ دندانپزشک و ۱۹ دستیار دندانپزشکی و کمکی صورت گرفته است. خدمات ارائه شده به بیماران نیز شامل دندانپزشکی در حیطه ترمیم، کشیدن، عصب‌کشی و جرمگیری می‌شود که توسط متخصص این کار انجام شده است. به گفته آرشی، گروه جهادی قائم آل محمد (عج) تا کنون هشت بار به مناطق محروم استان خراسان جنوبی اعزام شده که در سال‌های گذشته در شهرستان‌های خوسف و درمیان و امسال به مردم شهرستان سربیشه خدمات ارائه کردند. شایان ذکر است که در این خدمت‌رسانی دندانپزشکان، پزشکان و دستیاران دندانپزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی استان خراسان جنوبی، تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع)، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سربیشه، کمیته امداد امام خمینی بیرجند و شهرستان درح، فرمانده گروهان دوم گردان چهارم امام حسین (ع) سربیشه، محور سوم امام علی (ع)، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، شبکه بهداشت سربیشه، بسیج سازندگی بیرجند، ناحیه بسیج دانشجویی استان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی بیرجند و اعضای شورای اسلامی و دهیار گلوباغ همکاری داشتند و هر یک به نوعی برای بهبود بهداشت و درمان این منطقه تلاش کردند.

خدمت‌رسانی بی‌منت جهادگران به مناطق محروم

مضاف بر خراسان جنوبی جهادگران بسیج جامعه پزشکی درصدد افزایش سطح کیفی سلامت در استان برآمدند، منطقه دیگری که برای خدمت‌رسانی انتخاب شد هرمزگان بود که با همت بسیج جامعه پزشکی رودان ۴۷ نفر از اهالی روستای صحرارود فاریاب رودان به صورت رایگان ویزیت و درمان شدند. این اقدام نیز به گزارش خبرگزاری بسیج در قالب طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام و خدمات پزشکی و درمانی از جمله، مامایی و آموزش در مورد بیماری اسهالی به مردم این روستا ارائه شده است. علاوه بر هرمزگان سوم مهرماه نیز به همت حوزه امام رضا (ع) گالیکش، مردم روستای دارآباد در استان گلستان از ویزیت و خدمات دندانپزشکی رایگان بهره‌مند شدند. این خدمات نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش انجام شده است. در این خصوص سرگرد کوهستانی فرمانده سپاه گالیکش ضمن بررسی نحوه خدمت‌رسانی‌ها از نزدیک جویای احوال پزشکان و بیماران شدند.

ویزیت رایگان و ارائه خدمات رایگان پزشکی به ۴۰۰ نفر از اهالی روستای مرتضی گرد در استان البرز نیز برگ زرین دیگری از خدمات بسیج جامعه پزشکی است که هفته نخست مهرماه انجام شد و لبخند رضایت و خشنودی را روی صورت مردم مناطق کم‌برخوردار نشاند. در این راستا فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری سپاه کرج به خبرگزاری بسیج گفته است که شناسایی روستای مرتضی گرد توسط تیم بسیج سازندگی این حوزه ۹ پزشک متخصص عمومی، متخصص داخلی، دندانپزشک، اطفال و کودکان، زنان و مامایی، متخصص تغذیه، متخصص ارتوپدی، متخصص روانپزشک، متخصص پزشک خانواده با هماهنگی‌های لازم در مرکز بهداشت امام محمد باقر (ع) مستقر شدند تا نیاز مردم شریف و عزیز این منطقه را برطرف کنند. پاسدار محمد فرمانی با اشاره به اینکه در قسمت ویزیت رایگان پزشک متخصص داخلی توانسته‌ایم ۶۰ نفر را ویزیت کنیم و این عزیزان را از بیماری خود باخبر سازیم و مشاوره‌های تخصصی درمانی لازم را به این عزیزان بدهیم، بیان کرده است که در قسمت پزشک تغذیه و رژیم درمانی نیز تعداد ۳۰ نفر ویزیت شدند و مشاوره‌های تخصصی لازم به این عزیزان داده شد و در قسمت دندانپزشکی از ۳۰ نفر از این ویزیت به عمل آمده و عزیزانی که نیاز به خدمات کشیدن و پرکردن دندان داشتند این خدمات به آن‌ها تعلق گرفته است.

به گفته این مسئول در قسمت اطفال و کودکان به ۴۰ نفر از کودکان، در قسمت ارتوپدی و طب سوزی به ۵۰ نفر، در قسمت پزشک عمومی به ۱۰۰ نفر و ... خدمات پزشکی رایگان ارائه شده است. گفتنی است هدف از برگزاری این گونه برنامه‌ها توسط بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و کمک به قشر کم‌درآمد و ضعیف است. شایان ذکر است که بعد از حضور جهادگران پزشک در استان البرز یک بار دیگر آن‌ها در سیزدهم مهرماه نیز با حضور در مصلای شهر هشتگرد به ۷۳ نفر از نمازگزاران نیز خدمات پزشکی رایگان ارائه دادند. خدماتی که همچنان تا پایان همین ماه ادامه دارد و این جهادگران به طور حتم برای ماه‌های آتی نیز برنامه‌هایی در دست دارند. مضاف بر استان‌هایی که با حضور جهادگران از خدمات پزشکی رایگان برخوردار شدند، ۶۰ نفر از اهالی روستای سفیدسنگ خراسان رضوی و کاشمر نیز از این خدمات بهره‌مند شدند. همچنین در استان‌های همدان و سیستان و بلوچستان نیز مردم توانستند از خدمات رایگان جهادگران برخوردار شوند. فاطمه کمیلی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری بسیج گفته است که پزشکان خواهر و برادر به صورت جهادی و با هدف ارائه خدمت بی‌منت به بیماران نیازمند با حضور در روستا‌های محروم و صعب‌العبور به بیماران خدمت‌رسانی کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار