کد خبر: 972217
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
نماینده مردم خاش در مجلس با بیان اینکه حسن نیت ایران با پاکستان یکطرفه است، گفت: «دیپلماسی خنده را در مذاکرات نمی‌خواهیم.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در سؤال ملی خود از محمدجواد ظریف مبنی بر عدم دیپلماسی پایدار با کشور‌های همسایه شرقی و جنوب شرقی ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان نزدیک به هزار کیلومتر مرز خاکی با پاکستان دارد که حوزه انتخابیه اینجانب یعنی خاش فقط ۳۵۰ کیلومتر از این مرز را در بر دارد که تاکنون چندین حادثه تروریستی و تجاوز به این منطقه در تاریخ ثبت شده است.

وی افزود: چرا این حوادث تروریستی پشت سر هم در تاریخ‌های نزدیک اتفاق افتاده است.

نماینده مردم خاش در مجلس با اشاره به برخی حوادث تروریستی تصریح کرد: در ۶ اردیبهشت ۹۶ حمله تروریستی در میل میرجاوه منجر به شهادت ۹ نفر و مجروحیت ۲ نفر و گروگانگیری یک نفر شد.

کرد گفت:‌۱۲ بهمن ۹۶ حمله تروریستی به جرثقیل سپاه با تله انفجاری باعث زخمی شدن ۴ نفر شد که ما در هیچ کدام این حوادث عکس‌العملی از وزارت خارجه شاهد نبودیم.

وی گفت:‌در ۲۹ فروردین ۹۷ حمله تروریستی به میل ۸۹ منجر به شهادت ۴ نفر شده و تعدادی مجروح در پی داشت که این حمله منجر به انفجار خودروی مردمی شد.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت:‌در ۴ تیر ۹۷ حمله تروریستی در میل ۹۶ میرجاوه منجر به شهادت ۴ و مجروحیت ۷ نفر شد.

کرد گفت: در ۲۴ مهر ۹۷ حادثه تروریستی در میل ۷۹ میرجاوه منجر به گروگانگیری ۱۱ نفر از نیرو‌های سپاه، بسیج و نیرو‌های مرزداری شد؛ که ۹ نفر آن‌ها با تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و نظامی آزاد شده، اما دو نفر هنوز تعیین تکلیف نشدند.

وی تصریح کرد:‌آقای ظریف این چه توافق و مذاکرات با کشورهاست؟ چرا برای اتفاقات در مرز پاکستان اقدام قاطعی انجام نداده‌اید؟

نماینده مردم خاش در مجلس گفت:‌در ۲۴ بهمن ۹۷ حمله تروریستی در منطقه زاهدان به اتوبوس نیرو‌های سپاه اعزامی از لشکر ۱۴ امام حسین منجر به شهادت ۲۷ نفر شد، اما باز هم عکس‌العمل قاطعی را از سوی وزارت خارجه کشورمان شاهد نبودیم.

کرد گفت: حوادث تروریستی رخ داده در چابهار، نیک‌شهر و سراوان بخش دیگر از این اقدامات ضد انقلاب است.

وی گفت:‌چرا حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند تعیین تکلیف نشده و وزیر خارجه به وظایف قانونی خود عمل نکرده است.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: افغانستان از جاری شدن آب به رودخانه هیرمند جلوگیری می‌کند در حالی که حق‌آبه، حق مسلم جمهوری اسلامی است.

کرد گفت: از وقتی آقای ظریف در راس وزارت خارجه قرار گرفته هیچ عکس‌العملی را در ۵ سال گذشته درباره حق‌آبه ایران از هیرمند شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد:آیا تاکنون از نیرو‌های محلی مانند علمای دین و خادمان مردی برای بهبود وضعیت منطقه و کاهش حوادث استفاده کرده‌اید؟

نماینده مردم خاش در مجلس گفت:‌وزارت خارجه باید در مورد سرنوشت گروگان‌های ایرانی توضیح دهد.

کرد اظهار داشت:‌آیا مردم شریف و مرزداران لایق این نیستند که در آسایش و آرامش زندگی کنند و دیگر شاهد این نباشند که گروهک‌های تروریستی به نیرو‌های سپاه و بسیجی (جیش‌الظلم، جیش‌الشیطان و اشرار مسلح) حمله کنند؟

وی گفت: حق‌آبه ایران در طول ۵ سال حضور آقای ظریف در وزارت خارجه حاصل نشده است.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد:‌حسن نیت ایران و پاکستان یک طرفه است و دیپلماسی خنده نمی‌خواهیم.

کرد گفت: باید هر چه سریع‌تر وزارت خارجه سرنوشت دو گروگان ایرانی را مشخص کند و خانواده این افراد را از نگرانی درآورد.

وی افزود: یک میلیون مردم ساکن در زاهدان امروز به دلیل مشکلات موجود در مرز پاکستان دچار مشکل هستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار