کد خبر: 972126
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
نبرد انتقامی با برزیل در جام جهانی والیبال
بلندقامتان ایران با کسب دومین برد متوالی خود در جام جهانی ژاپن امروز به مصاف تیم قدرتمند برزیل می‌روند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی والیبال کشورمان روز گذشته مقابل استرالیا به میدان رفت و با ترکیبی جوان شده ۳ بر یک کانگورو‌ها را از پیش‌رو برداشت تا با روحیه‌ای خوب به استقبال تیم بدون شکست رقابت‌ها برود.

انگیزه بالا
ایگور کولاکوویچ هم به این باور رسیده که جوانان ملی‌پوش با انگیزه و آمادگی بالایی که دارند تشنه عرض‌اندام در آوردگاهی، چون جام جهانی هستند. دیروز نیز سرمربی صربستانی تصمیم گرفت همچون دیدار با کانادا نیرو‌های جوان را به زمین بفرستد تا در مقابل حریف تکراری به برتری برسیم. همین اتفاق هم رخ داد و استرالیایی که در فینال قهرمانی آسیا برابر ایران تن به شکست داده بود، این‌بار هم در ناگانو ژاپن دومین باخت متوالی‌اش مقابل تیم اول قاره کهن را تجربه کرد. امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا مؤذن ترکیب اصلی را تشکیل می‌دادند. شروع خوب در ست اول نوید یک روز خوب را برای تیم ما می‌داد، اگرچه در ست دوم این استرالیا بود که با ۷ امتیاز اختلاف بازی را به تساوی کشاند، اما در ست‌های سوم و چهارم ملی‌پوشان با اشتباهات کمتر و تمرکز بیشتر نتیجه را به سود ایران تغییر دادند. امیر غفور با ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن ما در بازی دیروز لقب گرفت. در سایر بازی‌های دیروز امریکا ۳ بر صفر ژاپن را برد، ایتالیا با همین نتیجه تونس را شکست داد، لهستان ۳ بر یک بر آرژانتین غلبه کرد و کانادا نیز با پیروزی ۳ بر ۲ برابر مصر اولین برد خود در این دوره را به دست آورد.

اعتماد سرمربی
ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال پس از پیروزی با ترکیب دوم تیمش مقابل استرالیا معتقد است که بازیکنان جوان تجربه خوبی از این بازی به دست آورده‌اند: «ست چهارم این دیدار به ما نشان داد که جدال سختی را میان دو تیم شاهد بودیم، حتی اگر ست‌های ابتدایی برای تیم‌ها چندان دشوار نبود. برای ما بسیار مهم بود که این بازی را با برد پشت سر بگذاریم، به همین دلیل در ست چهارم با فشار زیادی بازی کردیم. همچنین مهم بود که برخی بازیکنان جوان ما جای خود را در زمین و ترکیب تیم پیدا کنند. آن‌ها بسیار خوب بازی کردند و تجربیات زیادی را از این دیدار سخت به دست آوردند که از این جهت بسیار خوشحالم.»

جواد کریمی یکی از همان جوان‌هایی است که اعتماد کولاکوویچ را جلب کرده و بازی در جام جهانی را تجربه می‌کند. پاسور تیم ملی والیبال در گفتگو با فارس میدان دادن سرمربی به بازیکنان جوان را رمز موفقیت برابر استرالیا خواند: «هرچند که در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا توانستیم استرالیا را شکست دهیم و قهرمان شویم، اما شکست مقابل این تیم در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا خیلی برای ما سنگین بود. خدا را شکر توانستیم استرالیا را در جام‌جهانی شکست دهیم و اعتماد به نفس خود را بالاتر ببریم. خوشبختانه کادر فنی در این مسابقات نگاه ویژه‌ای به بازیکنان جوان‌تر دارد و از طرفی خوشحالم که ما جوان‌تر‌ها توانستیم به خوبی جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم. پیروزی مقابل استرالیا برای ما از نظر روحی بسیار مفید بود. آن‌ها در ست پایانی ما را تحت فشار قرار دادند و اینکه توانستیم از این فشار سربلند خارج شویم بسیار خوشحال‌کننده بود. به این پیروزی نیاز داشتیم تا اعتماد به نفس خود را بالا ببریم و یک‌بار دیگر نگاه مردم را به سمت والیبال برگردانیم. با برد‌های اخیر مقابل استرالیا نباید مغرور شویم، اما این نتایج از نظر روحی خیلی به سود ماست. امیدوارم در ادامه مسابقات جام‌جهانی هم بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم و جواب اعتماد کادر فنی را بدهیم.»

حمله به قناری‌ها
رویارویی با تیم ملی برزیل دشوارترین بازی ما تا اینجای رقابت‌هاست. قناری‌ها تیم بدون شکست جام جهانی هستند که صدر جدول رده‌بندی را نیز در اختیار دارند و قطعاً امروز بلندقامتان کشورمان بازی سختی در پیش خواهند داشت. ایران و برزیل تیرماه امسال در مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ زردپوشان به پایان رسید و تیم کولاکوویچ از صعود به مرحله نهایی بازماند. با توجه به عملکرد درخشان برزیلی‌ها در این دوره جام جهانی و همچنین خستگی مفرط ملی‌پوشان باتجربه کشورمان کادر فنی برای پیدا کردن راه پیروزی بر این تیم و گرفتن انتقام لیگ ملت‌ها کاری بسیار دشواری در پیش دارد. تیم ملی برزیل دیروز تیم روسیه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار