کد خبر: 972123
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
نگاهی به لیست تیم ملی فوتبال برای بازی با کامبوج و بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲
در لیست جدید ویلموتس برای بازی تیم ملی فوتبال با کامبوج و بحرین در انتخابی جام جهانی برخلاف زمان کی‌روش، ملی‌پوشان داخلی سهم بیشتری نسبت به لژیونر‌ها دارند؛ تفاوتی که نشان می‌دهد دیگر لژیونر بودن ملاک دعوت به تیم ملی نیست.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته ششم لیگ برتر که جمعه شب به پایان رسید، مارک ویلموتس قلم و خودکار برداشت و نام ۲۳ بازیکن را برای بازی با کامبوج و بحرین در انتخابی جام جهانی لیست کرد، او که به تبریز رفته بود تا بازی تراکتور و پارس جنوبی را از نزدیک تماشا کند، پس از پایان مسابقه لیست را به تهران فرستاد تا روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. حالا با تعطیلی لیگ برتر همه نگاه‌ها به سمت ویلموتس و شاگردانش است، آن‌ها که انتخابی جام جهانی قطر را با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرده‌اند، باید در روز‌های ۱۸ و ۲۳ در تهران و منامه مقابل کامبوج و بحرین به میدان بروند.

ملی‌پوشان داخلی از لژیونر‌ها جلو زدند
علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی منصوری، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، اشکان دژاگه، مهرداد محمدی، محمد محبی، سردار آزمون و مهدی طارمی ۲۳ بازیکن دعوت شده توسط مارک ویلموتس به تیم ملی فوتبال برای بازی با کامبوج و بحرین هستند.

برخلاف لیست‌های گذشته ویلموتس و زمان کی‌روش، این‌بار لژیونر‌ها اکثریت تیم ملی را تشکیل نمی‌دهند، در لیست جدید ویلموتس ۹ لژیونر و ۱۴ بازیکن لیگ برتری حضور دارند تا تعداد ملی‌پوشان داخلی نسبت به ملی‌پوشانی که از تیم‌های باشگاهی خارج از کشور به تیم ملی اضافه می‌شوند، بیشتر باشد. البته ۱۴ بازیکن دعوت شده تنها از چهار باشگاه داخلی دعوت شده‌اند و ۱۴ تیم لیگ برتری نماینده‌ای در تیم ملی ندارند.

پرسپولیس اگرچه در فصل جاری برخلاف سه فصل گذشته عملکرد مناسبی نداشته و در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد، با این حال قرمز‌ها با پنج بازیکن، بیشترین ملی‌پوش را در بین تیم‌های لیگ برتری دارند، تراکتور با چهار بازیکن در رده دوم قرار دارد و از سپاهان هم که در صدر جدول قرار گرفته، سه بازیکن دعوت شده است. استقلال هم تنها دو ملی‌پوش در لیست جدید ویلموتس دارد.

نکته قابل توجه در لیست جدید نسبت به لیست قبلی تیم ملی، حضور سپاهانی‌هاست. در لیست قبلی تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ در حالی که سپاهان در صدر جدول لیگ بود از این تیم هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشد، مسئله‌ای که اعتراض شدید امیر قلعه‌نویی را به همراه داشت. برای بازی با کامبوج و بحرین، اما به نظر می‌رسد اعتراض اصفهانی‌ها جواب داده و ویلموتس سه بازیکن سپاهان را به تیم ملی دعوت کرده است.

با این حال از تیم شهرخودرو که در فصل جدید یکی از مدعیان نشان داده و با قرار گرفتن در رده سوم و فاصله تنها یک امتیازی با صدر جدول با گل‌محمدی فوق‌العاده نتیجه گرفته، هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشده است، این در حالی است که تیم دوازدهم جدول دو ملی‌پوش دارد!

پدیده‌های لیگ دعوت شدند
لیست جدید تیم ملی بازیکنانی هم دارد که برای اولین بار دعوت شده‌اند تا مشخص شود که ویلموتس توجه ویژه‌ای به لیگ برتر دارد و پدیده‌های فصل جدید از چشمش دور نمانده‌اند. در همین راستا مرتضی منصوری و محمد محبی دو بازیکن سپاهان پس از درخشش در لیگ در لیست ۲۳ نفره تیم ملی برای بازی با کامبوج و بحرین قرار گرفته‌اند، دو بازیکنی که برای اولین بار به تیم ملی دعوت می‌شوند. محبی ۲۱ ساله که فوتبالش را از شاهین بوشهر آغاز کرده است، فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ دسته اول بود و در فصل جدید پیراهن سپاهان را بر تن کرد. محبی در همین اولین فصل حضورش در تیم‌های لیگ برتری یکی از ستاره‌های تیمش بوده و توانسته نظر قلعه‌نویی را جلب کند و به ترکیب اصلی سپاهان برسد. محبی که زننده یکی از گل‌های سپاهان به پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر بود، مزد بازی‌های خوبش را در لیگ با دعوت به تیم ملی گرفت.

مرتضی منصوری دیگر نام کمتر شناخته شده لیست جدید تیم ملی است؛ مدافع خوزستانی فصل گذشته شهرخودرو، در فصل جدید یکی از ستون‌های دفاعی تیم سپاهان بوده و عملکرد خوبش در خط دفاعی صدرنشین لیگ سبب شده نظر ویلموتس را برای دعوت کردنش به تیم ملی جلب کند.

خط‌خورده‌های سرشناس
لیست جدید تیم ملی غایبان سرشناسی هم دارد که به نظر می‌رسد از چشم سرمربی بلژیکی افتاده‌اند و باید برای رسیدن دوباره به پیراهن تیم ملی بیشتر تلاش کنند. علیرضا جهانبخش شاخص‌ترین خط‌خورده تیم ملی است، هافبک ایرانی برایتون که در لیگ جزیره تبدیل به یک نیمکت‌نشین شده و از روز‌های اوجش در هلند فاصله گرفته است. نیمکت‌نشینی جهانبخش سبب شد تا ویلموتس او را خط بزند و زنگ خطر برای او که در سال‌های اخیر همواره جایگاه ثابتی در تیم ملی داشته به صدا دربیاید. پیش از جهانبخش، سعید عزت‌اللهی هم به دلیل تیم نداشتن و بازی نکردن از تیم ملی کنار گذاشته شد تا ویلموتس نشان دهد که برخلاف زمان کی‌روش تنها لژیونر بودن ملاک دعوت به تیم ملی نیست.

وریا غفوی و سیدحسین حسینی از استقلال هم شاخص‌ترین خط‌خورده‌های استقلالی تیم ملی هستند که با توجه به عملکرد ضعیف‌شان، عدم دعوت از آن‌ها قابل پیش‌بینی بود. مهدی ترابی هافبک پرسپولیس هم به نظر می‌رسد چوب افتش در ترکیب تیم کالدرون را خورده و به تیم ملی دعوت نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار