کد خبر: 972060
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
استفاده از شیشه رنگی و آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون داخلی
 
همه خانم‌های خانه‌دار دوست دارند که طراحی دکوراسیون داخلی منزل آن‌ها کاملا منحصربه‌فرد باشد و همه میهمان‌ها را مجذوب خود کند. یکی از بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید دکوراسیون منحصربه‌فرد و خاصی داشته باشید استفاده از شیشه‌های رنگی و آینه‌کاری در بخش‌های مختلف منزلتان به ویژه در اتاق نشیمن است. شیشه‌های رنگی با منعکس کردن هاله‌ای از رنگ‌های مختلف و آینه‌ها با منعکس کردن نور بیشتر، جلوه فوق‌العاده زیبایی را به محیط منزل شما می‌دهند؛ بنابراین شیشه رنگی و آینه‌کاری بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای روح دادن به محیط منزل خود و زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. ادامه این مطلب را دنبال کنید تا بیشتر با کاربرد و مزایای شیشه رنگی و آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

شیشه رنگی
 
استفاده از شیشه رنگی و آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون داخلی
شیشه رنگی جایگاه خاصی در معماری ایرانی دارد و از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود که شیشه رنگی یکی از قدیمی‌ترین متریال تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی است، اما هنوز هم برای زیباسازی محیط منزل از آن استفاده می‌شود. در گذشته از شیشه رنگی سنتی با اشکال و معماری خاص در بنا‌های مشهور استفاده می‌شد، اما امروزه از شیشه رنگی با اشکال مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی منازل استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای شیشه رنگی این است که در هر بخش از منزل می‌توان از آن استفاده کرد. برای مثال شما می‌توانید از شیشه رنگی در قاب پنجره اتاق خود استفاده کنید تا با طلوع خورشید و تابش نور خورشید به پشت آن، هاله‌ای از رنگ‌های مختلف در اتاق شما منعکس شود یا اینکه می‌توانید از شیشه رنگی در اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی، دیوارها، سقف، راه‌پله، پله‌ها، نرده‌ها و ... استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع شیشه‌های رنگی آشنا خواهیم کرد.

• شیشه رنگی لاکوبل
شیشه رنگی لاکوبل به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارد از کاربرد‌های متعددی برخوردار است به گونه‌ای که نه تنها در طراحی دکوراسیون و بخش‌های مختلف منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه در ساخت میز و پارتیشن نیز به کار برده می‌شود. در کل از شیشه رنگی لاکوبل هم در طراحی داخلی و هم در طراحی خارجی استفاده می‌شود.

• شیشه رنگی لمینیت
شیشه رنگی لمینیت نسبت به سایر شیشه‌های رنگی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که اگر شکسته شود ذرات آن در محیط پخش نمی‌شوند و حالت چسبندگی به یکدیگر را حفظ می‌کنند به همین دلیل است که از شیشه رنگی لمینیت در جلوی خودرو‌ها استفاده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌ها و مزایای این نوع از شیشه‌های رنگی می‌توان به عایق حرارتی و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

• شیشه رنگی دکوراتیو
همانطور که از نام شیشه رنگی دکوراتیو پیداست از این نوع شیشه‌های رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منزل، اداره‌جات‌ها، رستوران‌ها و ... استفاده می‌شود. بیشترین کاربرد شیشه رنگی دکوراتیو در قاب پنجره، میز‌های شیشه‌ای، دیوارپوش‌ها، کابینت آشپزخانه و حتی جداکننده فضا است.

• شیشه رنگی سندبلاست
شیشه رنگی سندبلاست، نوعی شیشه مات و کدر است که برای مات کردن آن از پاشیدن ماسه بر روی شیشه استفاده می‌کنند اصطلاحا به این فرایند سندبلاست گفته می‌شود. این نوع از شیشه‌های رنگی از انعطاف بسیار بالایی برخوردار هستند به گونه‌ای که می‌توان هر طرحی را به راحتی بر روی آن‌ها پیاده‌سازی کرد. از این‌رو شرکت‌ها و برند‌های مختلف برای چاپ لوگو و نام خود از این نوع شیشه‌های رنگی استفاده می‌کنند.

• شیشه رنگی سکوریت
شیشه رنگی سکوریت یکی دیگر از انواع شیشه‌های رنگی است که مقاومت و استحکام بالایی دارد. از این شیشه‌های رنگی به دلیل مقاومت بالای آن‌ها در ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

آینه‌کاری

یکی از قدیمی‌ترین متریال مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی، آینه است. آینه‌کاری نه تنها موجب زیباسازی محیط منزل می‌شود بلکه نور زیادی را در محیط منعکس می‌کند و جلوه خاصی به منزل شما می‌دهد. آینه‌کاری به دو شیوه سنتی و مدرن انجام می‌شود که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

• آینه‌کاری سنتی
در آینه‌کاری سنتی از اشکال و طرح‌های خاصی استفاده می‌شود. از این نوع آینه‌کاری بیشتر در امام‌زاده‌ها، کاخ‌ها، مساجد، مدارس، بازار‌ها و ... استفاده می‌شود. البته در گذشته در کنار آینه‌کاری سنتی از آجرکاری، گچبری و کاشی‌کاری نیز استفاده می‌کردند تا جلوه خاصی به محیط داخل یا بنای ساختمان بدهند. البته با پیشرفت چشم‌گیری که در صنعت آینه به وجود آمده است برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل از آینه‌کاری مدرن استفاده می‌کنند.

• آینه‌کاری مدرن
همانطور که اشاره کردیم با پیشرفت صنعت آینه، از آینه‌کاری مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند به گونه‌ای که آینه‌ها را به صورت اشکال هندسی ساده برش داده و از آن‌ها برای زیباسازی داخل خانه استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آینه این است که می‌توان از آن در بخش‌های مختلف منزل شامل: دیوارها، سقف‌ها، اتاق نشیمن، اتاق خواب، درب‌ها و ... استفاده کرد. پراستفاده‌ترین نوع آینه در دکوراسیون داخلی، آینه‌های تخت هستند. سایر مدل‌های دیگری که از آن‌ها برای آینه‌کاری استفاده می‌شود شامل: آینه‌های کروی، آینه‌های محدب و آینه‌های کاو هستند.
 
استفاده از شیشه رنگی و آینه‌کاری در طراحی دکوراسیون داخلی
اگر به شیشه رنگی، آینه‌کاری و نقش آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولات صنایع شیشه وی گلس (vglass) دیدن کنید و باکیفیت‌ترین و زیباترین شیشه‌های رنگی را از این مجموعه خریداری کنید. گروه وی گلس با برخوردار بودن از کادری مجرب و متخصص بهترین و باکیفیت‌ترین شیشه‌ها و آینه‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. آدرس دقیق و شماره تماس این مجموعه به شرح زیر است:

آدرس: دلاوران، تکاوران شمالی، سی متری دوم شرقی، پلاک ۳۳۸
شماره تماس: ۰۹۱۲۶۰۴۹۲۰۸
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار