کد خبر: 972036
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
دومین جلسه دادگاه محاکمه متهمان گروه عظام به اتهام در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: دومین جلسه دادگاه محاکمه متهمان گروه عظام به اتهام در قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

این پرونده ۷ متهم دارد؛ متهم ردیف اول عباس ایروانی فرزند رضا، مدیر گروه عظام، تولید کننده قطعات خودرو متهم است به افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان، رهبری گروه مجرمانه سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

در ابتدای جلسه امروز دادگاه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول عباس ایروانی خواست برای ارائه دفاعیات در جایگاه حضور یابد.

متهمی ایروانی با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت و گفت: عباس ایروانی فرزند رضا مسئول هلدینگ عظام فاقد هرگونه سابقه کیفری هستم.

صلواتی در واکنش به این سخنان متهم گفت: شما در سال ۶۶ به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدید؛ چطور می‌گویید فاقد سابقه کیفری هستید؟

متهم پاسخ داد: یک موردی بود که فردی مبلغ ۵٠ هزار تومان به شخص دیگری داده بود که من بعد از چند روز تبرئه شدم.

متهم ردیف اول ادامه داد: در این ٣٠ سال فعالیت باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال‌ها برای دور زدن تحریم‌ها چه رشادت‌ها که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم، گفت: پرونده بدون کارشناسی به دادگاه ارجاع شده است.

قاضی به متهم تذکر داد و گفت: مواظب اظهارات خود باشید.

ایروانی در ادامه دفاعیات خود گفت:برای ۴ هزار نفر به طور مستقیم و ۳۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی کرده و از خروج ۳۵۰ میلیون دلار کشور جلوگیری کرده‌ایم همچنین ساخت مجموعه‌های گردشگری و رفاهی از جمله اقدامات ما بود.

وی خطاب به قاضی صلواتی گفت: از شما می‌خواهم تا شاکیان پرونده را معرفی کنید نماینده گمرک جلسه پیش غیر از یک مورد هیچ خلاف و شکایت دیگری را بیان نکرد و تنها شاکی ما معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه است و از حدود ۱۰ سال پیش نهاد مذکور در دفتر ما وارد شد و تمام اسناد را ضبط کرد.

ایروانی با اشاره به اینکه تقاضای استرداد اموال خود از نهاد مذکور را کردم، گفت: البته هر بار این نهاد اتهامات جدیدی را به من منصوب کرد و سرانجام طی یک نامه‌ای به این نهاد بیان کردم که عباس ایروانی حاضر است کلیه اموال منقول و غیر منقول خود را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

وی ادامه‌داد: اواخر فروردین ٩٧ اموال من در گمرک ضبط شد. در اظهاراتش که در کیفر خواست آمده است گفتند قطعات وارداتی خود را برای تعرفه کمتر گازسوز معرفی کردیم، اما این موضوع در حالی است که تعرفه‌های گاز و بنزین سوز هر دو ۵ درصد شده بودند.

متهم در خصوص دریافت ارز دولتی گفت: من از بانک مرکزی هیچ ارز دولتی دریافت نکردم و واردات ما به میزان ۶۵۰ میلیون دلار بوده است که آن را به عنوان قاچاق اعلام کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که مطرح کردند این بود که در قطعات EUC برای مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده‌ایم، اما هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در خودروی مسئولان قرار می‌گیرد.

ایروانی گفت: با توجه به تحریم‌ها بانک صادرات و ملی در امارات تحریم بودند و توانایی پرداخت نداشتیم و وثیقه‌های بسیار زیادی را در بانک‌ها قرار دادیم که تمام آن‌ها جوابگوی تسهیلات و بدهی‌ها هستند.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
عجبببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار