کد خبر: 972027
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
۴۴ درصد سرقت‌های آذربایجان شرقی در حوزه خودرو است
رئیس پلیس آذربایجان شرقی گفت: ۴۴ درصد سرقت‌های استان در حوزه خودرو است که مردم باید نسبت به حفظ اموال خود دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

سردار حسین عبدی  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این هفته یادآور رشادت، ایثار، جانفشانی، گذشت و رشادت‌طلبی فرزندان مردم در سازمان نیروی انتظامی است. 

وی با تاکید بر اینکه اهمیت امنیت همانند اکسیژن برای حیات انسان است، گفت: امنیت نعمتی است که تا مادامی که از دست ندهیم، قدر آن را نمی‌دانیم. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی دارای امنیت مثال‌زدنی است که در این میان آذربایجان‌شرقی یک استان امن بود که نقش نیروی انتظامی در آن اساسی و پایه است. 

وی ابراز کرد: نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف از آسایش خود زده و برای آسایش مردم جانفشانی می‌کند به طوریکه در زمانی که نیروهای معاند وجود داشت مقابل آنها ایستاد و همچنین نقش درخشانی در دفع تهاجم خارجی و جنگ تحمیلی داشت. 

سردار عبدی با اشاره به  ۱۳ هزار شهید، ۲۲ هزار و ۵۰۰ جانباز، ۲ هزار و ۳۰۹ آزاده نیروی انتظامی در کل کشور تقدیم نظام اسلامی و ملت ایران کرده است، گفت: از این تعداد ۸۳۲ شهید، ۱۴۰۰ جانباز و ۸۲ آزاده از استان آذربایجان شرقی است.

هیچ مشکل امنیتی در آذربایجان شرقی وجود ندارد

وی بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب کشور امنی داریم به طوریکه در ۶ ماه اخیر هیچ مشکل امنیتی در استان آذربایجان‌شرقی نداشتیم. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: عرصه خدمت‌رسانی در نیروی انتظامی بسیار وسیع است به طوریکه از مرز گرفته تا دریا، جاده، راه‌آهن، فرودگاه و غیره می‌توان حضور نیروی انتظامی را دید. 

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌ها و رشد و تعالی در فرهنگ و اقتصاد و سیاست در بستر امنیت محقق می‌شود که بخش عمده تامین کننده آن مربوط به نیروی انتظامی است. 

سردار عبدی با بیان اینکه همواره نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی در ارتقای امنیت تلاش می‌کند، افزود: شعار پلیس هوشمند، امین مردم برای این هفته انتخاب شده است به طوریکه پلیس با توجه به تجارب گذشته خود اعم از دفاع مقدس، تحریم، مبارزه با معاندین بسیار متحول و هوشمند است.  

با روش‌های سنتی ایجاد امنیت امکان‌پذیر نیست/ کشف 96 درصد از جرائم سایبری در استان

وی افزود: با روش‌های سنتی ایجاد امنیت امکان‌پذیر نیست بلکه تحولات در راستای فضای مجازی و الکترونیکی است از این‌رو پلیس به ابزار اُپتیکی مجهز بوده و همانند فضای واقعی در فضای سایبری نیز وارد شده است. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: حدود ۹۶ درصد از جرائم سایبری در استان کشف شده است که بیانگر خدمت‌گذاری شایسته خادمان است. 

وی به استفاده از فناوری الکترونیکی و توسعه آن در پلیس اشاره کرد و گفت: دوربین البسه پلیس، سامانه تحلیل جرائم از جمله تجهیزات جدید پلیس است که به آن مجهز هستیم. 

40 درصد از  یک میلیون تماس با 110  منجر به عملیات شده است

سردار عبدی تعامل با مردم و مسوولان برای جامعه محوری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: حدود یک میلیون تماس با ۱۱۰ در استان بود که نزدیک به ۴۰ درصد آن منجر به عملیات شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پلیس متکی به اعتماد مردم است و در کنار آن امین مردم نیز می‌باشد، گفت: ارتقای پیشگیری اجتماعی مستلزم توجه پلیس و عنایت مردم و سازمان‌ها است به طوریکه موضوعاتی از قبیل رانندگی دغدغه است زیرا تلفات ناشی از آن در شان مردم نیست. 

جان باختن 425 نفر در آذربایجان شرقی بر اثر تصادف 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته، ۴۲۵ نفر در معابر و جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲۴ هزار نفر نیز مصدوم شده که ۱۵ درصد از آنها معلول شده‌اند از این‌رو در حوزه راهنمایی رانندگی نیاز به تجدید نظر داریم. 

وی ابراز کرد: تمکین به مقررات یکی از راه‌های مقابله با تلفات جاده‌ای است که در صورت رعایت قوانین می‌توان شاهد کاهش تلفات شد. 

سردار عبدی با اشاره به اینکه ترافیک از جمله معضلات شهری است که همه جهان را درگیر خود کرده است، گفت: برخی کشورها آن را مدیریت کرده و نتایج خوبی کسب کرده‌اند و قطعاً با دست در دست هم دادن می‌توان این آسیب را به حداقل رساند. 

وی عدم استفاده از کلاه ایمنی، کمربند ایمنی را عامل اصلی تلفات تصادفات برشمرد و گفت: بیشترین فوت شدگان در این خصوص و عدم رعایت آن است. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی به آسیب دیگر اجتماعی اشاره کرد و گفت: اعتیاد منشاء طلاق، امراض و تخلفات است و باید برای رفع آن به صورت جد وارد شد. 

وی ادامه داد: سطح بروز جرائم در آذربایجان‌شرقی مطلوب است به طوریکه استان در رتبه ۲۸ قرار دارد. 

سردار عبدی بیان کرد: بخش قابل توجه سرقت‌ها در استان، از نوع سرقت خُرد است و همچنین ۸۱ درصد سرقت‌های استان کشف شده است که تلاش می‌کنیم تا آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم. 

 ۴۴ درصد سرقت‌های استان در حوزه خودرو است 

وی با تاکید بر نقش مردم در کاهش سرقت در کشور، گفت: ۴۴ درصد سرقت‌های استان در حوزه خودرو است که مردم باید نسبت به حفظ اموال خود دقت و توجه بیشتری داشته باشند. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به دستگیری  یک قاچاقچی در جنوب استان آذربایجان‌شرقی در شب گذشته، گفت: ۸ پلاک خودرو سرقت شده از این قاچاقچی پیدا شد که همه پلاک تبریز بود که خودروها را به سرقت برده بودند. 

وی با بیان اینکه در ماه محرم، مردم تبریز و استان به علت باورهای خود مراسماتی برگزار می‌کنند، گفت: در ماه محرم امسال در تبریز و استان آذربایجان شرقی ۳۰ درصد کاهش تخلفات داشتیم و حتی یک تماس هم در خصوص مخالفت با صدای بلندگو نداشتیم و این نشان از باورهای مردم و ولایت‌مداری این خطه است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر