کد خبر: 972020
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
فرمانده سپاه عاشورا
فرمانده سپاه عاشورا گفت: شعر آئینی به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در ۲ مقطع تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی شاهکار کرده است.

سردار عابدین خرم  در آئین اختتامیه کنگره شعر محرم در کانون بسیج جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه شعر آئینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: شعر آئینی در تاریخ اسلام مسیر تاریخ را به نحو انسانیت و بشریت برگرداند و در زمینه نشان دادن جایگاه و منزلت اهل بیت (ع) بسیار اثر گذار بود.

وی با بیان اینکه شعر آئینی در زمان ائمه معصومان (ع) به عنوان تنها رسانه در برابر ظلم، فساد و خفگان نقش بسزایی ایفا کرد، اظهار داشت: رسانه شعر به عنوان جریان ساز مذهبی در ترویج معارف اسلامی در کنار منبرها و موعظه ها تاثیر زیادی داشته است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: در دوران انقلاب اسلامی و این پدیده بشری که به عنوان احیاگر اسلام ناب نقش ایفا کرد، شعر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در امتداد نهضت حسینی شکل گرفته شعر آئینی این دو واقعه تاریخی را بهم ربط داده است.

سردار خرم، ادامه داد: شعر آئینی در زمینه مودت و محبت اهل بیت (ع) نیز تاثیر گذار است به طوری که این تاثیر در آثار استاد شهریار به خوبی نمایان بوده و آثار وی برگرفته از قرآن کریم و حاوی تعابیری از انقلاب قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی است.

وی یادآوری کرد: شعرا و مردان بزرگ عرصه شعر آئینی با خلق آثار خود در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بعد از پایان جنگ سره را از ناسره،  حق را از باطل و روشنایی را از تاریکی جدا کرده اند و آن را به عنوان مدرکی مستند در اختیار جوانان، شعرا، ادیبان، مدحان و مرثیه خوانان قرار داده اند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شعر آئینی میدان جهاد است، گفت: پیشگامان و پیش قراولان این عرصه با رسالت مندی و دغدغه مندی خود در قالب شعرهای آئینی به نیازهای جامعه و مقتضیات زمان خود پاسخ داده اند.

سردار خرم، افزود: شعرای آئینی با بصیرت افزایی و معرفت افزایی در جامعه در برابر تهاجم ها و شبهه افکنی ها ایستادگی کرده و تک تک آن ها بدنبال ارتقای معرفت و بصیرت در مخاطبان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه شعر آئینی هم روزه،  هم حماسه و هم پند دارد و برانگیزاننده است، یادآوری کرد: در عصری که استکبار به دنبال خاموش کردن دین خدا را خاموش کند در ۱۰۰ کشور آئین محرم، تاسوعا و عاشورا گرامی داشته می شود نشان از معجزات الهی است.

سردار خرم، ادامه داد: حضور ۲۰ میلیونی عزاداران حسینی از اقصی نقاط دنیا با پرچم های خودشان ذیل پرچم امام حسین (ع) در اربعین نشان از گسترش معارف اسلامی در بین مردم جهان بعد از ۱۴۰۰ سال بوده و این حماسه در تاریخ بی نظیر است.

در این آئین جمعی از شعرای شرکت کننده از استان های مختلف کشور در ارتباط با حماسه حسینی شعرخوانی کرده و از ۳۰ منتخب این کنگره با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

این کنگره توسط سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و با حمایت معاونت فرهنگی و هنری سپاه عاشورا و ادارات و مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر