کد خبر: 971973
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
در شرایطی که تعداد نمایندگان کنگره برای استیضاح دونالد ترامپ هر روز در حال افزایش است، وزارت دفاع امریکا هم در کنار کنگره ایستاده و دستور مهیا ساختن تمام اسناد و پرونده‌های مربوط به اوکراین را صادر کرده است. میزان حمایت‌های مردمی از روند استیضاح ترامپ هم به بالا‌ترین سطح خود رسیده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: علاوه بر نمایندگان کنگره امریکا که به شدت به دنبال استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا هستند، مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی تحت امر ترامپ هم از اقدامات کنگره حمایت می‌کنند. پنتاگون روز پنج شنبه اعلام کرد که هیچ کدام از مقامات این نهاد دفاعی امریکا، در جریان تماس تلفنی دونالد ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین نبوده‌اند. به گزارش رویترز، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «دفتر حقوقی وزارت دفاع، دستور مهیا ساختن تمام اسناد و پرونده‌های مربوط به اوکراین را صادر کرده است.» وی همچنین بر مساعدت به کنگره طی تحقیقات دفتر حقوقی پنتاگون تأکید کرد. تلاش کنگره برای استیضاح ترامپ در شرایطی است که او این اقدامات کنگره را کودتا علیه خود توصیف کرده است. ترامپ دیروز در پیام توئیتری هدف از تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی را تحقیقات درباره پرونده‌های فساد علیه خانواده جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام و تأکید کرد که این تماس با اهداف سیاسی و انتخاباتی انجام نشده است. ترامپ همچنین در سخنانی برای اینکه اقدامات خود علیه جو بایدن را توجیه کند به سراغ چینی‌ها رفته است. به گزارش راشاتودی، ترامپ تأکید کرد: «چین هم باید درباره احتمال فساد در فعالیت‌های اقتصادی جو بایدن و پسر او (هانتر) تحقیق کند. چیزی که در چین اتفاق افتاده تقریباً به همان بدی اوکراین است. دونالد ترامپ جزئیات یا شواهدی درباره فساد ادعایی مربوط به جو بایدن و پسرش در چین ارائه نکرد». مقام‌های قضایی اوکراینی هم پس از رسیدگی به ادعا‌های مطرح‌شده گفته‌اند مبنایی برای پیگرد قضایی هانتر بایدن وجود ندارد.

هرچند تعداد نمایندگان کنگره برای شروع استیضاح ترامپ درحال افزایش است، اما شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد اکثریت جمهوریخواه سنا تا آخرین لحظه در کنار ترامپ می‌ایستند و طرح دموکرات‌ها را برای برکناری وی ناکام می‌گذارند. فاکس‌نیوز نوشت که با وجود اکثریت جمهوریخواه سنا، استیضاح ترامپ به برکناری وی منجر نخواهد شد. این شبکه امریکایی که از حامیان ترامپ است، در ادامه نوشت: «درک اینکه دموکرات‌ها فرصتی برای جمع‌آوری ۶۷ رأی در سنا برای محکومیت ترامپ ندارند، سخت نیست، زیرا دموکرات‌ها به حمایت ۲۰ سناتور جمهوریخواه نیاز دارند تا بتوانند ترامپ را برکنار کنند». این گزارش درحالی است که میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان سنا چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد که در صورت پیشبرد رویه استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان، سنا «هیچ راهی» جز پیشبرد آن ندارد.

افزایش حمایت‌ها از استیضاح
طبق نظرسنجی‌های جدیدی که برای پیمایش نظر مردم امریکا درباره استیضاح رئیس‌جمهور این کشور برگزار شده، حمایت‌ها از برکناری ترامپ نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. طبق نظرسنجی جدیدی که نشریه پولتیکو به همراه مؤسسه افکارسنجی «مورنینگ کانسالت» انجام داده، برای اولین بار تعداد موافقان استیضاح و برکناری ترامپ از تعداد مخالفان آن بیشتر شده است. البته این افزایش در میان دموکرات‌ها مشهودتر است و جمهوریخواهان کماکان حامی ترامپ هستند. بر این اساس، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواستار آغاز فرایند استیضاح ترامپ در کنگره امریکا و ۴۳ درصد مخالف آن هستند. ۱۱درصد از این افراد نیز نظر خاصی ندارند. نتایج نظرسنجی جدید در مقایسه با پیمایش‌های مشابه در هفته گذشته نیز تأکید دارد که «حمایت مردمی از ترامپ ۳ درصد افت کرده و به مخالفان آن افزوده شده است». افکار عمومی امریکا به همراه کنگره، تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین و دیگر رهبران خارجی را اقدامی ضد امنیت ملی خود توصیف می‌کنند و خواهان برکناری او از قدرت هستند. برخی مردم امریکا هم خواهان برکناری ترامپ هستند، اما نه از طریق استیضاح، زیرا بر این باورند که این مسئله می‌تواند به آشوب‌های داخلی منجر شود، همچنان که ترامپ گفته است استیضاح او می‌تواند جنگ داخلی را در امریکا به همراه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار