کد خبر: 971968
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
ناکامی بی‌سابقه منچستر و بازگشت مسی و سوارز
فوتبال اروپا و لیگ‌های آن اتفاقاتی در خود دارند که گاه تا هفته‌ها می‌توان به آن‌ها پرداخت؛ اتفاقاتی، چون بازگشت مسی و سوارز به روز‌های اوج که می‌تواند تحلیل‌های زیادی را به دنبال داشته باشد، به‌خصوص در اوضاع و احوال بد کاتالان‌ها یا ضعیف‌ترین رکورد خارج از خانه یونایتد در ۳۰ سال اخیر یا شکسته شدن رکورد گلزنی دایی در لیگ قهرمانان آسیا توسط آزمون!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آزمون جوان رکورد دایی را شکست، آن‌هم در هشت دیدار. مهاجم ملی‌پوش زنیت بعد از به ثمر رساندن تک‌گل تیمش در نخستین بازی این فصل لیگ قهرمانان برابر لیون، در دومین بازی متوالی در مصاف با بنفیکا هم گلزنی کرد تا در صدر لژیونر‌های گلزن ایران در لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد. در حالی که پیشتر دایی با به ثمر رساندن دو گل در ۱۵ بازی و مهدوی‌کیا با دو گل در ۱۱ بازی به ترتیب رده‌های اول و دوم گلزنان برتر ایران در لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار داشتند، گلزنی سردار آزمون برابر بنفیکا، مهاجم جوان زنیت را در صدر این گروه قرار داد. البته آمار سردار می‌توانست بهتر از این‌ها باشد. ملی‌پوش ایرانی زنیت در بازی با بنفیکا یک گل دیگر هم زد که داور نپذیرفت. گل دوم زنیت نیز می‌توانست به نام مهاجم ایرانی تیم روسیه ثبت شود، چراکه پاس برای سردار بود، اما در میانه راه با برخورد به پای مدافع حریف درون دروازه جای گرفت تا روی کاغذ تنها یک گل از سه گل زنیت سنت‌پترزبورگ در بازی برابر بنفیکا (۳ بر یک) به نام مهاجم ملی‌پوش ایران ثبت شود. البته همان یک گل هم برای شکستن رکورد آقای گل جهان کافی بود و رکورد بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا را به نام آزمون زد. آزمونی که با ادامه روندی که در پیش گرفته بار دیگر می‌تواند فوتبال ایران را با موفقیت‌ها و درخشش خود بر سر زبان‌ها بیندازد.

ناکامی‌های منچستر نه تنها تمامی ندارد، بلکه حالا به رکوردزنی هم رسیده، اما نه رکوردی مثبت و موفق. این‌بار رکورد شیاطین سرخ در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و باعث شده انتقادات از این تیم و نارضایتی هواداران به اوج خود برسد. مساوی بدون گل مقابل آلکمار در هلند یکی از بدترین رکورد‌های منچستر را در طول ۳۰ سال گذشته رقم زد. شاگردان سولسشر از ماه مارس سال جاری تا امروز در ۱۰ بازی خارج از خانه موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. رکورد قبلی ناکامی پیاپی در بازی‌های خارج از خانه یونایتد به بازه زمانی فوریه تا سپتامبر سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد، زمانی که شیاطین سرخ در ۱۱ بازی خارج از خانه متوالی قادر به کسب پیروزی نبودند. به این ترتیب یونایتدی‌ها بعد از ۳۰ سال رکورد بدترین عملکرد در بازی‌های خارج از خانه را جابه‌جا کردند، اما تنها توجیه سرمربی نروژی شیاطین سرخ در تأیید اینکه تیمش احترامی را که در گذشته نزد حریفان داشت از دست داده، این بود که حریفان دیگر از منچستر ترسی ندارند: «مدت‌هاست در بازی‌های خارج از خانه پیروز نشده‌ایم، ولی حسم به من می‌گوید که این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. می‌دانم که سؤالات در مورد عدم برتری ما در زمین حریفان تا روزی که بالاخره پیروز شویم، ادامه خواهد داشت، اما حریفان مثل سابق دیگر از منچستر نمی‌ترسند. با وجود این امیدوارم در بازی با نیوکاسل نوار ناکامی‌ها پاره شود.» البته شیاطین سرخ در لیگ هم اوضاع خوبی ندارند و ناکامی‌های این تیم تنها به لیگ اروپا ختم نمی‌شود. منچستریونایتد پس از گذشت هفت هفته از لیگ برتر با کسب تنها ۹ امتیاز در رده دهم قرار دارد. این ضعیف‌ترین شروع تاریخ یونایتد در لیگ برتر است که صدای همه را درآورده است!

دومین هفته لیگ قهرمانان اروپا برای بارسا با اتفاقات خوشی همراه بود، نه فقط به دلیل برتری ۲ بر یک مقابل اینتر در نیوکمپ، بلکه با وجود سرحال بودن آبی‌پوشان ایتالیایی و موفقیت‌های آن‌ها در سری آ، می‌شد حدس زد که نمی‌توانند به سادگی در ورزشگاه خانگی کاتالان‌ها به آنچه می‌خواهند برسند. در واقع آنچه آبی‌واناری‌ها و هوادارانشان را در روز‌های سخت، حساس و پراسترس بارسا -که از یک‌سو شکایت‌ها امانش را بریده و از سوی دیگر قرار گرفتن بازیکنان رودرروی مدیریت باشگاه سکو‌ها را نگران کرده- امیدوار نگه داشته بازگشت مسی و سوارز به روز‌های اوج خود است. مسی بعد از مدت‌ها دوری از میدان به دلیل مصدومیت بار دیگر در نیوکمپ وارد زمین شد. البته فوق‌ستاره آبی‌واناری‌ها باز هم مصدوم شد، اما با دادن دو پاس گل نشان داد که هنوز هم مسی است و به این زودی‌ها قرار نیست عنوان فوق‌ستاره بودن این تیم را به بازیکن دیگری بدهد. سوارز هم بعد از مدت‌ها بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت و روی پاس‌های خوب مسی دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا بارسا با وجود بحران‌هایی که این روز‌ها با آن دست به گریبان است، دومین هفته لیگ قهرمانان اروپا را در نیوکمپ با خوشی به پایان ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار