کد خبر: 971893
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید از به‌کار گرفتن پول در تولید لذّت ببریم نه رسیدن به سود بیشتر، گفت: باید سعی کنیم کالا را درست تولید کنیم. وظیفه دولت هم این است که موانع تولید و سرمایه‌گذاری را از بین ببرد.
سرویس سیاسی جوان‌آ‌نلاین: آیت‌الله محمّد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۲ مهر) تهران گفت: وصایت و امامت پس از پیغمبر اکرم (ص) طبق احادیث فراوان در جهت صیانت نبوت و طبق عهدی است که پیامبر با امام در نزد خدا دارد. روایات فراوانی در این باره با اسناد محکم وجود دارد.

وی با بیان اینکه صلح امام حسن (ع) به معنای آشتی نبود، اظهار داشت: امام حسن دید که افسران او با معاویه ساخت و تاخت کرده‌اند و باعث پراکندگی یاران امام شده‌اند و در چنین شرایطی، جنگ چیزی جز ریختن خون او و یارانش نیست؛ بنابراین آتش‌بس را قبول کرد.

امامی کاشانی ادامه داد: در بازار مکری که معاویه درست کرده بود، خون اثر نداشت. امام حسن (ع) سال ۵۰ هجری به شهادت رسید و قیام امام حسین در سال ۶۱ هجری رخ داد. یعنی امام حسین (ع)، ده سال پس از امام حسن، ساکت بود. اگر بنا بر جنگ بود، امام حسین جنگ را شروع می‌کرد، ولی این کار را نکرد، چرا که دید باید معاویه برود و یزید بیاید. یزیدی که دارای نشانه‌های معاویه نیست و محبوبیت او را ندارد. در چنین وضعیتی، خون می‌تواند نقش خودش را ایفا کند.

امام جمعه موقّت تهران با اشاره به سالروز شهادت امام حسین مجتبی (ع) گفت: از امام مجتبی سؤال کردند که مروّت چیست؟ ایشان مصمم بودن در دین، اصلاح مال و قیام به حقوق جامعه را سه نشانه مروّت دانستند.

وی ادامه داد: اصلاح مال یعنی اینکه مال را از مجرای صحیح به دست بیاورد نه از گران فروشی و حقه.

امامی کاشانی با بیان اینکه شاهد مشکلات مختلف اقتصادی از جمله بیکاری و اشتغال هستیم، اظهار داشت: همه ما در برابر این مشکلات، عهد داریم. دولت، مجلس و دستگاه قضایی عهد دارند. ملّت هم عهد دارد. میثاقی که همه ما داریم، حفظ این دین و عمل به آن است.

وی ادامه داد: دشمن در همه مسائل برنامه‌ریزی می‌کند؛ در عفت دختران و زنان و در معنویت جوانان، در مسائل سیاسی و نظامی برنامه‌ریزی می‌کند و اتاق فکر دارد. ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم. عهد ما این است.

امامی کاشانی با بیان اینکه باید از به‌کار گرفتن پول در تولید لذّت ببریم نه رسیدن به سود بیشتر، گفت: باید از این که کالای ایرانی مصرف می‌شود لذت ببریم. البته خودمان هم سعی کنیم کالا را درست تولید کنیم. وظیفه دولت هم این است که موانع تولید و سرمایه‌گذاری را از بین ببرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار