کد خبر: 971890
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب :
لیلا لندی گفت: "چتری برای یک حس خوب" به این موضوع تاکید می کند که چگونه گوش کنم تا دختر نوجوانم حرف بزند و چگونه حرف بزنم تا نوجوانم گوش کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب  گفت: برنامه "چتری برای یک حس خوب" براساس نیاز و دغدغه هایی تعیین شد که ما بعد از بررسی ها به این جمع بندی رسیدیم که مادرانی که دختران نوجوان دارند در بحث مهارت های ارتباطی خیلی مشکل دارند و یک دختر نوجوان بیشتر گروه همسالان را مورد پذیرش قرار می دهد.

وی افزود: ما براساس نیازسنجی ها و بررسی طرح هشت تکنیک مهارت به این جمع بندی رسیدیم تا با این برنامه در جمع مادران و دخترانشان مباحث روان شناختی، مهارت ارتباطی موثر، گفتگو و دیگر مهارت های لازم در بهبود رابطۀ مادران و دختران را مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار ارائۀ موضوعات مهارت ارتباط، تلاش کردیم تا یک زنگ تفریح نیز درنظرگرفته شود و یک تکنیکی را آموزش دهیم مثلا موضوعات آشپزی یا فتوکلیپ یا خیاطی را ارائه کنیم که واقعا باتوجه به نیازها و مسالۀ جنسیتی زن احساس شد و البته این موضوع را درنظر گرفتیم که هر فردی به دنبال علاقمندی خود برود.

وی ادامه داد: خیلی از مادران بدون هدف از کلاسی به کلاس دیگر می روند در صورتی که این موضوع علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن وقت آنها می شود و مدیریت مصرف و هزینه در نظر گرفته نمی شود، از سوی دیگر باعث می شود که موضوعی را به صورت جدی آموزش نبینند، به همین دلیل ما اول از همه بر روی مسائل خودشناسی و مهارت های ارتباطی کار می کنیم تا تکلیف دختران و حتی مادرانی که دغدغۀ عدم همراهی دخترانشان را دارند مشخص شود که پایلوت آن نیز در همین مجموعه انجام شد.

وی گفت: بخش اول برنامه "چتری برای یک حس خوب" شامل 16 جلسه شامل آموزش مهارت های ارتباطی همراه با کلاس هایی به عنوان زنگ تفریح هدفمند بود که براساس نظرسنجی ها با رضایت مخاطبان مادر و دختر مواجه شد.

مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب اظهار داشت: بخش دوم این برنامه نیز از سوی بانوسرای آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از ابتدای مهرماه روزهای پنج شنبه براساس ساعاتی که مخاطب بتواند حضور یابد ادامه خواهد یافت.

لندی تاکید: ما در جلسات مهارت های ارتباطی که برای مادران و دختران و با هدف بهبود روابط بین آنها شکل می گیرد به دنبال این هستیم که بگوییم چگونه گوش کنم تا دختر نوجوانم حرف بزند و چگونه حرف بزنم تا نوجوانم گوش کند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر