کد خبر: 971846
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
دولت آمریکا قصد دارد دی. ان.‌ای مهاجران غیرقانونی که وارد این کشور شده‌اند را جمع‌آوری کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: اداره امنیت داخلی آمریکا بر روی برنامه‌ای کار می‌کند که اطلاعات ژنتیکی این مهاجران را جمع‌آوری کرده و در یک پایگاه داده‌ها موسوم به "کودیس" در اف. بی. آی ذخیره کند که وظیفه‌اش دسته‌بندی میلیون‌ها پرونده افراد دستگیرشده و مجرم است.

این اطلاعات می‌توانند توسط ادارات دیگر برقراری نظم استفاده شوند مقام‌های امنیت داخلی گفته‌اند این سیاست به ماموران مرزبانی این اجازه را می‌دهد که دید بهتری از وضعیت مهاجران بازداشت شده به دست بیاورند.

مقام‌های ارشد امنیت داخلی گفته‌اند که وزارت دادگستری آماده ارائه ضمانت‌های قانونی به افسران اداره مهاجرت برای جمع آوری نمونه‌های دی ان‌ای مهاجران در تاسیسات بازداشتی فدرال هستند که در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مهاجر در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

این جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات ژنتیکی افراد بازداشت‌شده، خشم سازمان‌های حقوق بشری و مدنی را موجب شده است. در اطلاعیه‌ای، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد: هدف از جمع آوری DNA از تحقیقات کیفری عبور کرده و به کنترل جمعیت منجر می‌شود و این برخلاف موازین پایه آزادی است.

در حقیقت قانون نمونه گیری ژنتیکی، توسط وزارت دادگستری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ بر روی محکومین و افراد دستگیر شده اعلام شد، ولی به آن عمل نشد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار