کد خبر: 971809
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک بالستیک از یک زیردریایی به سمت سواحل شرقی این کشور خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنج شنبه اعلام کرد که این کشور روز گذشته (چهارشنبه) یک نوع جدید موشک بالستیک را بطور آزمایشی از یک زیردریایی به سمت ساحل شرقی این کشور با موفقیت پرتاب کرده است.

کره شمالی پرتاب آزمایشی این موشک را یک روز پس از اعلام ازسرگیری گفتگو‌ها با آمریکا برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود انجام داد؛ اقدامی که به زعم تحلیل گران، تحریک آمیزترین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان آغاز گفتگو‌ها با آمریکا در سال ۲۰۱۸ است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این نوع جدید موشک بالستیک موسوم به «پوکگوک سونگ- ۳» به شیوه‌ای عمودی پرتاب شد؛ و بدین ترتیب برآورد ارتش کره جنوبی در مورد پرتاب یک موشک با زاویه عمودی را تأیید می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه اعلام کرد: «پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز این نوع جدید از موشک بالستیک از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا طلیعه دار مرحله جدیدی در ایجاد بازدارندگی در برابر تهدید نیرو‌های خارجی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی]و تقویت بیشتر قدرت نظامی برای دفاع از خود است».

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر این کشور «هیچگونه تأثیر منفی بر امنیت کشور‌های همسایه نداشته است».

به گزارش این خبرگزاری، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به افرادی که در پرتاب موفقیت آمیز این موشک همکاری داشته اند، پیام تبریک فرستاده است که این خود نشاندهنده عدم حضور کیم جونگ اون در محل اجرای این آزمایش موشکی بوده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار