کد خبر: 971796
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
مدیریت برنامه و بودجه شهرداری سنندج گفت: نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج منتشر شد.

کتایون خراسانزاد در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، اظهار کرد:  بی‌تردید  تبدیل چالش‌های پیشروی مدیریت به مسائل دارای راه حل وسپس بهره‌مندی شهروندان از عملکرد مدیران شهری، نیازمند اشراف بر وضعیت موجود است و در این میان اصلی ترین ابزار انجام تحلیل وارائه راه حل پایدار نظامند ومتکی بر آینده نگری آمار واطلاعات است.

وی گفت: با هدف تهیه و تدوین کتاب آمار نامه فایل‌های خام از اوایل آذرماه سال گذشته برای 48 دستگاه، ارگان، سازمان و نهاد استانی و شهرستانی برای تکمیل فرستاده شد وپس از جمع‌بندی اطلاعات اقدام لازم در خصوص تدوین کتاب آمار نامه شهر سنندج آغاز شد.

وی از انتشار نخستین کتاب آمارنامه شهر سنندج خبر داد و گفت: دستیابی به شناخت صحیح از وضعیت کلی و موجود شهر سنندج، دسترسی به ابزاری برای ارزیابی عملکرد گذشته و حال، برنامه ریزی جهت حوزه های مرتبط با مدیریت شهری و تدوین راهنمای آماری در امر پژوهش از مهم‌ترین اهداف تدوین و انتشار نخستین کتاب آمارنامه  شهر سنندج است.

وی چارچوب کلی و الگوی تدوین آمارنامه شهر سنندج را، سالنامه‌های آماری مرکز آمار ایران عنوان کرد و افزود: این مرکز آن را به تفکیک استان‌ها منتشر می‌‌کند؛ اما آمارنامه شهر، صرفا آمار و اطلاعات مربوط به شهر را پوشش می‌دهد، بنابراین در برنامه‌ریزی شهری قابل ارجاع است.

خراسانزاد خاطرنشان کرد: محتوای آمارنامه شهر سنندج شامل آمار و اطلاعات دو سال 96 و97 و دارای 16 فصل است.

وی تصریح کرد: سرزمین و آب و هوا، جمعیت، مدیریت شهری، نیروی انسانی، کشاورزی، جنگلداری و شیلات، صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و برق، مسکن و ساختمان، بازرگانی و هتلداری، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، بهزیستی و تامین اجتماعی، امور قضایی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و کتابخانه به پیوست جغرافیایی تاریخی سنندج از فصول مختلف این آمارنامه است.

مدیریت برنامه و بودجه شهرداری سنندج در نهایت از همکاری تمامی نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در تدوین آمارنامه شهر سنندج تلاش کرد و ابراز امیداوری نمود: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرداری را در تدوین انتشار آمارنامه سال‌های آینده یاری کنند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر