کد خبر: 971795
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
دانش‌آموزان نباید در دوره ابتدایی چاق شوند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مبارزه با چاقی دانش‌آموزان برنامه خاصی داریم که امسال به شکل پایلوت در پنج استان اجرایی می‌شود، تلاش داریم تا دانش‌آموزان در دوران ابتدایی چاق نشوند تا در آینده زندگی بهتری را تجربه کنند.

مهرزاد حمیدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در رابطه با موضوع تحرک دانش‌آموزان یک طرح آماده شده است چرا که موضوع کم تحرکی را قبل از مدرسه وجود دارد ولی طلایی‌ترین زمان برای متحرک شدن کودک به حرکت ۲ تا ۶ سالگی می‌باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا این وضعیت آپارتمان‌نشینی و تبلت به دستی کودکان به گونه‌ای شود تا کودک از تحرک لازم برخوردار باشد تا وقتی به کلاس اول بیاید، دچار کم‌تحرکی و ناتوانی جسمی نباشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: قطعا اگر دوره ابتدایی گذشته و کودک تحرک در این مدت را نداشته باشد، دیگر ورزش همگانی و نه ورزش قهرمانی خواهیم داشت چراکه کودک اگر مناسب حرکت نشود دیگر در ورزش همگانی شرکت نمی‌کند.  

وی ابراز کرد: ۲۷۰ هزار معلم پایه ابتدایی داریم که ۱۰۰ هزار معلم پایه را در سال گذشته را مورد آموزش قرار دادیم و با دانشگاه فرهنگیان هماهنگ شدیم تا تمام کسانی که در رشته آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند دوره تدریس تربیت بدنی و برنامه‌های آموزشی را کسب کردند.

حمیدی گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار دبیر پایه به صورت چهل ساعت آموزش دیدند.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم تا آموزش تلفیقی از طریق بازی برای بچه‌ها شکل گیرد همچنین مرحله سوم آموزش نیز آغاز شده است و در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از معلمان در حال آموزش هستند، تلاش می‌کنیم تا همه معلمان مقطع ابتدایی تحت پوشش قرار گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر بتوانیم این ۲۷۰ هزار نفر را به میدان کار بیاوریم، کار بزرگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحقیق کاسپین میزان ۲۱.۶ میانگین کشوری در رابطه با اضافه وزن و چاقی کودکان در کشور است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، درس تربیت بدنی و تهیه کتاب راهنمایی معلم مسابقات درون مدرسه‌ای به صورت جشنواره‌ای از جمله طرح‌هایی است که برای افزایش تحرک پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸۰ سالن ورزشی تا آخر امسال افتتاح شده و در حال حاضر ۲۰۰ سالن آماده است که با اولویت مدارس دخترانه و مقاطع می‌باشد، گفت: هدف ما ایجاد تحرک و پویا ساختن دروس تربیت بدنی است.

حمیدی در رابطه با مدارس غیرانتفاعی گفت: این مدارس متفاوت هستند و ما مدارسی داریم که سالن‌های ورزشی بسیار استاندارد دارند ولی در مقابل مدارس غیرانتفاعی نیز داریم که محوطه لازم برای دانش‌آموزان وجود ندارد که برخی از آنها، دانش‌آموزان را به سالن‌های همجوار فرستاده و این نقیصه را حل می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر