کد خبر: 971791
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
استاندار آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی از احتمال حضور بیش از 100 هزار نفر از مردم استان در مراسم اربعین امسال در کربلای معلا خبر داد و بر اهتمام جدی مسئولان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین و رفع مشکلات و نواقص موجود در این زمینه تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی در همایش یاروان معنوی ستاد اربعین استان، با اشاره به برگزاری پرشور و باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در تبریز و سایر شهرستان‌های استان، افزود: در سایه تلاش و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی، هیچ مشکل و مسأله حاشیه‌ای در برنامه‌های عزاداری شاهد نبودیم.

 وی، تجمع عظیم اربعین را یکی از بهترین نمادها و شعائر اسلامی دانست و ادامه داد: پیروان بسیاری از ادیان دیگر نیز در کنار شیعیان و مسلمانان در این برنامه معنوی حضور می‌یابند و اقتدار و عظمت نهضت عاشورا را نظاره می‌کنند.

پورمحمدی افزود: امیدوارم با تصمیمات اتخاذ شده و تهمیداتی که از سوی مسئولان امر در حال انجام است، نواقص و کمبودهای سال‌های گذشته در اربعین امسال رفع شود و شاهد حضور هرچه بهتر زائران در این مراسم معنوی باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش روزافزون حضور عاشقان امام حسین(ع) در مراسم اربعین، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال بیش از 100 هزار نفر از مردم استان در ایام اربعین، به کشور عراق سفر می‌کنند.

پورمحمدی با اشاره به خودجوش و مردمی بودن مراسم معنوی اربعین، گفت: تجمع اربعین، نمایشی از اقتدار و افتخار شیعیان است و با توجه به تلاش بدخواهان و ترویج‌کنندگان تشیع انگلیسی برای سوءاستفاده از این مراسم، لازم است فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم توسط مسئولان مربوطه انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر