کد خبر: 971745
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز درحالی در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فسادش حاضر شد که حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتس هم مذاکرات خود را با بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی لغو کرد؛ اقدامی که سبب شد او همچنان پشت بن‌بست سیاسی بماند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خود را به هر دری می‌زند تا بتواند با تشکیل کابینه ائتلافی با سایر احزاب این رژیم، خود را از پرونده‌های فسادی که گریبانگیرش شده نجات دهد، اما روند تحولات به گونه‌ای که او می‌خواهد پیش نمی‌رود. قرار بود روز چهار شنبه نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با نمایندگان حزب آبی و سفید به رهبری بنی گانتس دیدار کنند و بعد از آن نیز دیداری میان نتانیاهو و گانتس برگزار شود، ولی این نشست از سوی حزب آبی و سفید لغو شد. به گزارش شبکه روسیا الیوم، در بیانیه حزب آبی و سفید که دیروز منتشر شد، آمده است: «شروط اصلی که باید برای برگزاری مذاکراتی خوب میان دو تیم مذاکره‌کننده فراهم باشد هنوز فراهم نشده است در نتیجه هیچ نشستی امروز برگزار نخواهد شد». در ادامه بیانیه این حزب آمده است: «زمانی که شرایط مناسب باشد موعد نشست این هفته یا هفته بعد مشخص خواهد شد». حزب گانتس شروطی را که باید برای برگزاری نشست فراهم باشد توضیح نداد. حزب لیکود در واکنش به بیانیه حزب گانتس اعلام کرد که از تصمیم لغو دیداری که قرار بود میان نتانیاهو و گانتس برگزار شود و دیدار میان تیم‌های مذاکره‌کننده غافلگیر شده است. نتانیاهو در این بیانیه از گانتس خواست «به مسئولیت خود درباره ممانعت از برگزاری انتخابات جدید عمل کرده و دیدار را لغو نکند». دو رقیب سیاسی در هفته‌های اخیر دو بار برای تشکیل کابینه ائتلافی گفتگو کرده‌اند که این مذاکرات به شکست انجامیده است. بن‌بست سیاسی در تل‌آویو درحالی است که نتانیاهو تلاش می‌کند با متقاعد کردن رهبران دیگر احزاب، بتواند بار دیگر پست نخست‌وزیری خود را حفظ کند، اما بنی‌گانتس که حزبش بیشترین کرسی‌های پارلمان اسرائیل را کسب کرده است، حاضر نیست با نتانیاهو ائتلاف کند. حزب آبی و سفید پیوستن به دولت وحدت را مشروط به آن کرده است که ریاست کابینه آتی را بنی‌گانتس به‌عهده داشته باشد. حزب گانتس معتقد است که نتانیاهو نمی‌تواند قبل از حل و فصل مشکلاتش با دستگاه قضایی نخست‌وزیر شود و نمی‌تواند نماینده تمام احزاب راست‌گرا در مذاکرات باشد. در صورتی که احزاب اسرائیلی نتوانند در موعد مقرر کابینه ائتلافی تشکیل دهند، باید انتخابات جدیدی برگزار شود؛ چیزی که اکثریت صهیونیست‌ها با آن مخالف هستند و مقامات اسرائیلی هم آن را فاجعه اقتصادی می‌دانند. روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی پیش‌تر وعده داده بود که اجازه نخواهد داد تا انتخابات سوم برگزار شود، ولی با تضاد منافعی که بین جریان‌هایی سیاسی این رژیم وجود دارد، احتمالاً برگزاری انتخابات مجدد تنها گزینه ممکن خواهد بود، چرا که هیچ یک از احزاب بزرگ حاضر به ائتلاف با یکدیگر نیستند.

نتانیاهو در دادگاه
نتانیاهو علاوه بر شکست در رسیدن به راه‌حل سیاسی برای تشکیل کابینه ائتلافی، با چالش‌های قضایی در ارتباط با پرونده‌های فساد خود نیز دست و پنجه نرم می‌کند. در همین راستا، بنیامین نتانیاهو روز چهار شنبه برای رسیدگی به پرونده‌های فسادش در دادگاه حاضر شد. به گزارش شبکه العالم، قرار بود طی این جلسه دادگاه، پرونده فساد ۴۰۰۰ بررسی شود. این پرونده متعلق به اعطای تسهیلاتی از سوی نتانیاهو به مالک شرکت بزرگ در مقابل دریافت پوشش خبری مناسب در پایگاه خبری صهیونیستی والا است. همچنین در هفته‌های آینده هم دیگر پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو بررسی خواهد شد. بر اساس قانون اسرائیل، نخست‌وزیر در صورت محکومیت باید از کار برکنار شود، اما می‌تواند در طول دوره اقدامات قانونی در منصب خود باقی بماند. اگر نتانیاهو همچنان در رأس قدرت باشد، در صورت توجیه اتهامات رسمی در زمینه فساد علیه وی از هر نوع التزام قانونی برای استعفا آزاد است؛ بنابراین نتانیاهو به شدت تلاش می‌کند به هر نحوی شده کابینه ائتلافی تشکیل دهد و برای مدتی از محاکمه فرار کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
اگر بنیامین نتانیاهو در قوه قضاییه خودمان محاکمه میشد بطور قطع حکم او فقط یک سال حبس انهم قابل خرید بود. تا کنون نتیجه گرفتیم که دادگاه های کله گنده ها و مدیران فقط در همین محدوده بوده است و بعد از جند ماه هم خلاص و ازاد میشوند. در صورتیکه اگر جندین اعدام از فساد مدیران انجام میشد الان وضع بسیار خوبی داشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار