کد خبر: 971615
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
در نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا مطرح شد
سخنگوی قوه قـضـــائـیـه دربـاره حکـم حسین فریدون و اتهام وی، آزاد‌سازی ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی عمومی در سراسر کشور با تلاش دستگاه قضایی، جزئیات دستگیری قاسم‌زاده بازپرس معروف دادسرای فرهنگ و رسانه و همچنین محکوم شدن چندین فرد به جرم جاسوسی برای امریکا توضیح داد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری‌ها، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده برادر رئیس‌جمهور گفت: در پرونده حسین فریدون دادگاه تجدیدنظر حکم او را از هفت‌سال حبس به پنج‌سال و پرداخت ۳۱‌میلیارد تومان کاهش داد و به دیگر متهمان این پرونده نیز ارفاق کرد. برای مثال در همین پرونده دوسوم حکم یک خانم تعلیق شده‌بود که در دادگاه تجدیدنظر یک‌سوم باقی‌مانده هم تعلیق شد. غلامحسین اسماعیلی درباره اتهام حسین فریدون هم اظهار کرد: اتهام او اخذ رشوه است.

بازگشت۸۵ هزار متر از اراضی شهرک غرب
وی با بیان اینکه از ابتدای سال با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروی انتظامی و سازمان بازرسی کل کشور و در نهایت حکم قضات اراضی زیادی باز پس گرفته شد، افزود: مالکیت ۸۵ هزار متر اراضی شهرک غرب به دستگاه‌های متولی بازگشت داده‌شد و اسناد ۶۰ هزار متر آن تا دو روز دیگر (پنج‌شنبه) صادر خواهد شد.

آزاد‌سازی۱۶۷‌هزار هکتار از اراضی کشور
سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: در سال جاری ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی عمومی در سراسر کشور با تلاش دستگاه قضایی از تملک زمین‌خواران خارج و به نهاد‌های متولی زمین و مسکن تحویل شد.

وی افزود: در سولقان ۶/ ۱ هکتار با ارزش ۲۵‌میلیارد تومان به منابع طبیعی داده‌شد و در یک مورد دیگر اراضی‌ای هم در سنگان سولقان پس گرفته شد. ۱۸‌هکتار در منطقه تقی‌آباد به ارزش ۵۰‌میلیارد تومان و ۷۹‌هکتار هم در سوهانک به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی پس داده‌شد. در بوستان ولایت هم ۴۰ هکتار به شهرداری تهران به ارزش ۴۰‌میلیارد تومان پس داده شد. اسماعیلی همچنین گفته است: در منطقه چیتگر هم ۳/ ۱ هکتار از اراضی به ارزش ۶۵‌میلیارد تومان تحویل شهرداری شده است.

نماینده ادعا کرده منزلش سرقت نشده
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در حاشیه بلوار آفریقا ۳‌هزار‌متر زمین به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران داده شد. در شمیران ۵/ ۱ هکتار به ارزش ۵۰ میلیارد تومان پس گرفته‌شد. در بخش دیگری از تهران ۳۵‌هکتار زمین هم به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه درباره سرقت از منزل یک نماینده مجلس، از واقعیت امر اطلاع نداریم، افزود: این نماینده مجلس ادعا کرده است که این اموال از منزلش سرقت نشده‌است و ما حرف این افراد را حمل بر صداقت می‌کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: هر جایی که جرمی رخ داده باشد ما رسیدگی می‌کنیم و در این پرونده هنوز ثابت نشده‌است که اموال ممنوعه از جمله ارز وجود داشته است.

حبس و اعدام برای جاسوسان
سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه علی نفریه، فرزند غلامحسین به حکم جاسوسی برای امریکا به ۱۰‌سال حبس محکوم شد، اظهار کرد: محمد علی باباپور، فرزند غلامرضا هم به اتهام جاسوسی برای امریکا به ۱۰‌سال حبس و استرداد ۵۰ هزار دلار محکوم شد. به تازگی فردی هم به اتهام جاسوسی برای امریکا در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که پرونده برای تأیید حکم به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: یکی از سرکرده‌های مواد مخدر که هزار و ۶۰۲ کیلو مورفین و ۴‌تن تریاک قاچاق کرده‌بود، بازداشت شد که برای وی حکم اعدام صادر شده که حکم هنوز تأیید نشده است. فردی دیگری هم به نام امیر نسب به اتهام جاسوسی برای امریکا به ۱۰‌سال حبس محکوم شده است.

بازداشت قاسم‌زاده ربطی به تلگرام ندارد
سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: بازداشت قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه را نباید به ماجرای فیلتر تلگرام ارتباط داد. وی در رابطه با پرونده تعدادی از عناصر بازداشت شده در قوه‌قضائیه، بازداشت شده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اعترافات طبری و اتهام به مقامات دیگر بیان کرد: ما در این پرونده مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ قانونی اطلاع‌رسانی زیادی نکردیم و افرادی از این فضا سوء‌استفاده کردند و مسائلی مطرح شد که مورد تأیید ما نیست.

بازداشت ۲ قاضی دیگر
اسماعیلی افزود: در این پرونده ۱۷ نفر را بازداشت کردیم که دو نفر قاضی هستند که یکی شاغل و یکی بازنشسته است. ممکن است تعداد بازداشتی‌ها افزایش پیدا کند. در روز‌های اخیر دو نفر از قضات شاغل و بازنشسته بازداشت شدند که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: برای پرونده معاون شهردار اسبق کیفرخواست صادر و تأکید شده سریع‌تر رسیدگی شود.

رسیدگی در صورت ارسال پرونده
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: درباره بازداشت ۲۱ دانشجوی قلابی پزشکی، یک بار اعلام شد که این افراد به قوه قضائیه معرفی شدند و از تحصیل آن‌ها جلوگیری شده است. اگر اسامی این افراد یک به یک به قوه قضائیه ارسال شود به آن رسیدگی می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: قانون ثبت اختراعات در مجلس است. در این قانون خلأ داریم و قوه قضائیه پیگیر آن است. فعلاً تا تصویب قانون جدید براساس هماهنگی انجام شده قانون قبلی اجرا می‌شود.

وی افزود: درباره بازداشت خانمی در وزارت نفت، کارشناسی به دادگاه ارسال شده و امر رسیدگی به پایان رسیده است، حکم دادگاه به زودی صادر می‌شود. درباره اخبار منتشره مبنی بر وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت، هنوز گزارش وزارت اطلاعات که کشف کننده موضوع بود ارسال نشده است. بعد از ارسال گزارش براساس آن حکم صادر می‌کنیم.

اسماعیلی درباره زمین‌خواری در طالقان هم گفت: این پرونده جزو پرونده‌های مهم و دارای اهمیت نیست و نباید موضوع منطقه‌ای را ملی کنیم. سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اطلاع‌رسانی پرونده دریافت املاک و ویلا‌ها از سوی رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در این رابطه پرونده تشکیل شده و اموالی توقیف شده است. اموال دیگری هم شناسایی و توقیف شده و متهمان هم از درون و هم برون قوه هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
اتهام حسین فریدون هم اظهار کرد: اتهام او اخذ رشوه است......
خب اینکه فقط یک قلمش بود بقیه اش چی؟ هیچ چی؟؟؟
...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
نماینده ادعا کرده منزلش سرقت نشده.....
خب شما چرا باور کردید
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
متاسفانه قوه قضاییه به شدت زیاد با اینقبیل افراد و مدیران و اقازاده ها دارد مسامحه میکند. اگر همین جرم را یک فرد معمولی داشت یا اعدام بود و یا ابد . اینطوری عدالت بر قرار نمیشود . طرف 7 سال زندان داره با یک تشر 2 سال ان کم میشه و تشر دوم هم ازاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار