کد خبر: 971593
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
در نشست مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان، برنامه‌های هفته ملی کودک که از هفته آینده آغاز می‌شود، تشریح شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش جوان، فاضل نظری با اشاره به شعار «آینده را باید ساخت» که به عنوان شاعر هفته کودک اعلام شده است، گفت: کودکان ما در حال دویدن به سمت آینده هستند و مشکلات را همچنان از نسلی به نسل بعد انتقال می‌دهند در حالی که معماران آینده را باید با نگرشی نو آشنا کرد. زندگی شاد داشتن و از مهارت‌های زندگی برخوردار بودن و مثبت‌اندیشی در زمره مسائلی است که باید کودکان و نوجوانان فرا بگیرند. نظری ادامه داد: ما نسبت به آینده با سه رویکرد روبه‌رو هستیم؛ نخست می‌توانیم آینده را واقعیتی بدانیم که ما در آن تأثیری نداریم. دوم اینکه آینده را موضوعی در امتداد گذشته توصیف کنیم که ما تنها باید خود را برای مواجهه با آن آماده کنیم. سوم، آینده را موضوعی قابل تغییر و ساخت بدانیم که ما مصالح آن را امروز مهیا می‌کنیم.

حامد رهنما دبیر «هفته ملی کودک» نیز در این نشست گفت: در روز‌های برگزاری هفته ملی کودک که از ۱۳ تا ۱۹ مهر در سراسر کشور برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوعی با همکاری دستگاه‌های مختلف تدارک دیده شده است و متناسب با نامگذاری روز‌های این هفته برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم.
 
وی توضیح داد: «کودکان با نیاز‌های ویژه فرصت‌های برابر»، «کودک آموزش سلامت و ایمنی»، «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری»، «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، رسانه و ارتباطات»، «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه»، «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی» به ترتیب عنوان روز‌های مختلف این هفته از شنبه ۱۳ تا جمعه ۱۹مهر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار