کد خبر: 971586
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
سرلشکر قاسم سلیمانی:
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش امریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در دومین روز از بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار عزت مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: این نهاد انقلابی و مردمی به اعتبار هویت و پیشینه تاریخی و انقلابی خود، از پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و اخلاقی فاصله نگرفته و روز به روز باید به تقویت و تعمیق رفتار دینی و ارزش مدار بیندیشد. وی شهدا را الگو‌ها و اسوه‌های واقعی و مجسم پایداری توصیف و با تأکید بر ضرورت اهتمام به آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به عنوان گنجی بی بدیل اظهار کرد: فرماندهان و کارکنان سپاه دارای منهج مدیریتی و رفتاری معین هستند که عمل مقدس، خطرپذیری و جهاد مستمر از جمله شاخص‌ها و معرف‌های آن است.

سپاه فراتر از هر جریان و جناح سیاسی سردار سلیمانی شهیدان همت، باکری، خرازی، باقری، زین الدین و کاظمی را از جمله تربیت‌یافتگان مکتب ولایت‌فقیه و سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه به برکت این سرمایه‌های جاودانه و برخورداری از خیل عظیم شهدای زنده و پاسدارانی متدین و متعصب به دین و آموزه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی، خود را فراتر از هر جریان و جناح سیاسی جلودار پاسداری از انقلاب می‌داند. وی در ادامه تصریح کرد: سپاه به برکت هوشمندی و هوشیاری و پشتوانه مردمی و تبعیت از، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته از متن بحران‌های سخت و تاریک فراروی انقلاب اسلامی با سربلندی و عزت عبور کرده و فرصت‌های مهم و بزرگی را برای پیش‌روندگی انقلاب و پیشرفت کشور ایجاد کرده است.

راه غلبه بر دشمنان هموار شده است
سرلشکر سلیمانی در ادامه با تبیین وضعیت جاری منطقه و تحولات راهبردی و اعجاز گون جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی و تأثیرات آن در معادلات آینده اظهار کرد: راه غلبه بر دشمنان هموار شده است، اما پیوسته باید با حکمت عمل کنیم؛ همان‌گونه که طی ۲۰ سال اخیر با استراتژی و راهبرد‌های متنوع دشمن را زمین‌گیر و وادار به شکست کرده‌ایم. فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با تأکید بر اینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش امریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست
نماینده ولی فقیه در سپاه انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی در این همایش برخورداری از بصیرت سیاسی را عین معنویت توصیف و تصریح کرد: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست، اما هیچ‌گاه هزینه جناح‌بندی و جریان‌ها نمی‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز (سه‌شنبه ۹ مهرماه) در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخداد‌ها ممتاز ساخته است، گفت: عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی پایان است که قداست و معنویت، ماندگاری و اثرگذاری از وجوه برجسته این حماسه عظیم و ماندگار به شمار می‌رود. وی مهم‌ترین عامل اقتدار انقلاب اسلامی و سپاه را تعبد مبتنی بر تعقل و تقوای دینی عنوان و تصریح کرد: تمامی توفیقاتی که تاکنون حاصل شده است در پرتو معنویت و پیوند با ارزش‌ها و فضائل دینی است؛ بنابراین بر همگان واجب است همراه با ارتقای آمادگی‌های نظامی و ابزارها، بیشترین همت خود را برای تقویت و ارتقای معنویت فردی و سازمانی به کار بگیرند. نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری فکری و عملی نسبت به معنویت و ارزش‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است، گفت: اولویت اول و محور همه تلاش‌های سپاه و آحاد فرماندهان و مسئولین می‌بایست توجه به این مهم قرار گیرد. نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان معنویت را حیات وجودی و برخورداری از بصیرت سیاسی را عین معنویت توصیف و تأکید کرد: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست، اما هیچ‌گاه هزینه جناح‌بندی‌ها و جریان‌های سیاسی نمی‌شود.

قرارگاه سازندگی پیشانی جنگ اقتصادی دشمن
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دیگر سخنران همایش فرماندهان و مسئولان سپاه بود. دکتر سعید محمد با تأکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پیشانی جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد، گفت: این قرارگاه با روحیه جهادی و انقلابی و رصد گلوگاه‌های کشور و بن بست شکنی در زمان تحریم‌ها نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه‌های دشمن دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با ناامیدی از اتخاذ رویکرد نظامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، فشار اقتصادی و معیشت و زندگی مردم را هدف قرار داده است، گفت: شاهد هستیم که دشمن با تشکیل کارگروه خاص تحریم در وزارت خزانه‌داری امریکا جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه ملت ایران به راه انداخته است.

وی جلوگیری از خام فروشی و عدم وابستگی به نفت، نگاه به درون و ظرفیت‌های بومی، توسعه صنایع و معادن و کشاورزی را از توصیه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری به مسئولان عنوان و تصریح کرد: تحول در حوزه اقتصادی و مقابله با تحریم‌های دشمن نیازمند برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی است و سپاه با رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی وصیانت از امنیت و آرامش ملت ایران در این عرصه مورد تهدید دشمن به ایفای نقش مؤثر می‌پردازد.

دکتر محمد در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با ۳۰ سال سابقه فعالیت در دوران بازسازی پس از جنگ تحمیلی و سپس در سازندگی و توسعه زیرساخت‌ها و انحصارشکنی و رقابت با شرکت‌های بزرگ بین المللی محکم و استوار گام برداشته و در ۳۰ سالگی خود الگو آفرینی درعرصه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده است. وی در ادامه تأکید کرد: در شرایطی که دشمن توان و تمرکز خود را بر تحریم اقتصادی گذاشته است ما اجرای ۲۵۵ پروژه بزرگ فعال را در کشور دنبال می‌کنیم. دکتر محمد تکمیل ۲۱۶۰ پروژه مهم کشور را از دستاورد‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برشمرد و اظهار کرد: ما امروز در صنعت بنزین کشور نه تنها تحریم‌ها را بی اثر کرده‌ایم، بلکه با اجرای پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس به صادر کننده بنزین مبدل شده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پایان اجرای شش فاز پارس جنوبی و تأمین ۲۰ درصد تولید گاز شیرین کشور، ۴۰ درصد پروژه‌های آزادراهی، ۴۸ درصد پروژه‌های مترو و ۲۸ درصد پروژه‌های راه آهن را از دستاورد‌های قرارگاه که با به‌کارگیری بخش خصوصی و پیمانکاران صورت گرفته است از دستاورد‌های این قرارگاه در عرصه سازندگی کشور عنوان کرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا همراه با اجرای پروژه‌های عمرانی و ملی بیش از ۱۰۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی را در نقاط محروم و کم برخوردار کشور در راستای کمک به هموطنان عزیز اجرا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار