کد خبر: 971570
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار داشت: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه‌زن را دارند و تعداد کشور‌های تولیدکننده موشک‌های نقطه‌زن کمتر از ۱۰ کشور است.
سرويس سياسی جوان آنلاين: ما در بخش غیرنظامی مسئول نیستیم و فقط می‌توانیم کمک کنیم، متأسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیرو‌های مسلح می‌خواهند دخالت کنند، در حالی که در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می‌شود تا در بخش‌های غیرنظامی نیز فناوری آن‌ها استفاده شود.

به گزارش شبکه راه دانا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه تلویزیونی «چهل ستون» اظهار داشت: در دنیا فقط ابرقدرت‌ها توانایی طراحی و تولید موشک‌های نقطه‌زن را دارند و تعداد کشور‌های تولیدکننده موشک‌های نقطه‌زن کمتر از ۱۰ کشور است. ما امروز در منطقه قدرت اول موشکی هستیم و در جهان هم جزو هفت هشت کشور برتر هستیم.

وی با بیان اینکه نوع نگاه، اعتقاد و نگرش همه مسئولان در ۳۴سال گذشته به عرصه موشکی با یک اعتقاد واحد بوده است، افزود: اگر در اقتصاد مشکل داریم به این دلیل است که مسئولی که می‌آید، مسئول قبلی را تخریب می‌کند، اما در موشکی و نیرو‌های مسلح اینگونه نیست و این تبدیل به یک فرهنگ شده که اگر این فرهنگ منتقل شود، در سایر بخش‌های کشور مشکلی نخواهیم داشت.

سردار حاجی‌زاده در خصوص اهمیت پدافند هوایی نیز گفت: حدود ۱۰سال پیش در حوزه پدافند هوایی تقریباً هیچ امکاناتی نداشتیم و خریدار بودیم در حالی که تجهیزاتی به ما نمی‌فروختند. امروز از ایده تا محصول در حوزه پدافند ایرانی است و سفارش می‌دهیم که این رادار را با چنین ویژگی‌ای نیاز داریم.

وی گفت: در حال طراحی سامانه راداری هستیم که برخلاف رادار‌های موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند.
سردار حاجی‌زاده پیرامون موضوع استفاده از فناوری‌های نظامی در حوزه غیرنظامی نیز تصریح کرد: فناوری‌های پیشرفته در بخش تسلیحات استفاده می‌شود و در بخش غیرنظامی هرچه هست پایین‌تر از آن قرار دارد و همگی ذیل فناوری‌های نظامی تعریف می‌شوند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه ما در بخش غیرنظامی مسئول نیستیم و فقط می‌توانیم کمک کنیم، اظهار داشت: متأسفانه در ایران این موضوع را سیاسی می‌کنند و مطرح می‌شود که نیرو‌های مسلح می‌خواهند دخالت کنند، در حالی که در دنیا برای نظامی‌ها هزینه می‌شود تا در بخش‌های غیرنظامی نیز فناوری آن‌ها استفاده شود.
وی ادامه داد: امروز در کشور مشکل گیربکس اتوماتیک داریم، در حالی که ما سال‌هاست برای بالگرد در کشور گیربکسی تولید می‌کنیم که به مراتب پیچیده‌تر است. موضوع این است که دیگران باید محکم بیایند جلو و پشت سرشان را هم نگاه نکنند. اگر این اتفاق بیفتد و اعتقادی پای کار بیایند، قطعاً خودروی ایرانی و قطعات را می‌توانیم تولید کنیم.

سردار حاجی‌زاده در خصوص شهر‌های موشکی و ویژگی‌های آن‌ها نیز گفت: یکی از توانمندی‌های بسیار مهم کشورمان بخش موشکی است که این توانمندی را نباید در معرض غافلگیری دشمن قرار دهیم. ایده این شهر‌ها مربوط به سال۱۳۶۳ یعنی شروع موشکی است و در واقع قبل از اینکه اولین موشک وارد کشور شود، اولین تونل ایجاد شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه از آن روز حفاری تونل شروع شده و تا به امروز شبانه‌روزی ادامه دارد، اظهار داشت: در اعماق زمین و کوه‌ها تونل‌های بسیار پیچیده‌ای برای نگهداری مهمات، موشک، تجهیزات و حتی پرسنل حفاری شده است. نگرانی دشمنان هم از این است که این امکانات در دسترس آن‌ها نیست، به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای آنقدر که دشمنان درباره فردو دغدغه داشتند، درباره نطنز نداشتند چراکه فردو زیرزمینی بود.

وی در خصوص شرایط ایجاد بهبود در اقتصاد کشور نیز گفت: در گام اول انقلاب از بسیاری از مسائل بزرگ عبور کرده‌ایم، اما اکنون در خاکریز‌های کوچک گیر کرده‌ایم. مشکل انتخاب مسئولان است، اگر مسئول متناسب چه توسط مردم و چه توسط مسئولی که می‌خواهد زیرمجموعه خود را انتخاب کند، درست انتخاب شود و روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد و به فکر منافع شخصی خود نباشد، قطعاً موفق خواهیم شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
فقط شعار شعار شعار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار