کد خبر: 971464
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت جلوگیری از بروز انحرافات در مراسم پیاده روی اربعین تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن شعبانی  در جمع فعالین اربعین و موکب داران استان با اشاره به اهمیت مراسم پیاده روی اربعین، اظهارداشت: شاید چندین سال پیش نمیتوانستیم متصور شویم که پیاده روی اربعین به لحاظ تاثیرگذاری در این نقطه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان ساخت: عظمت مراسم پیاده روی اربعین حسینی تنها عنایت امام حسین (ع) است که سفره ای برای استفاده شیعیان امام علی (ع) پهن شده است.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که باید تجمع اربعین حسینی را به بهترین نحو معرفی کنیم، تصریح کرد: اربعین مایه فخر و مباهات شیعه است، چنانکه امام زمان (ع) در زمان ظهور، خود را با امام حسین (ع) معرفی می کنند.

وی به شکوه میزبانی مردم عراق از زائرین اربعین اشاره کرد، ابراز داشت: علاقه  مردم کشور عراق به میزبانی از زائرین اربعین حسینی غیرقابل توصیف است.

شعبانی، با بیان این که باید از این مودت و محبت حاکم بین مردم دو کشور به نحو احسن مواظبت نمود، عنوان داشت: باید از وارد شدن هر گونه خدشه به این نعمت خداوندی جلوگیری نمود.

 

وی ادامه داد: هرگونه رفتار نادرست می تواند به سوژه رسانه های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شده و قابل جبران نخواهد بود و باید در این برهه تاریخی و این مسئولیت، حتی یک قدم کوچک در جلوگیری از بروز انحرافات برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به این که، هزینه و زحمات صرف شده در اربعین حسینی، در صورت غفلت می تواند بازخورد منفی داشته باشد، اذعان داشت: کارهای سخت افزاری بخشی از کار است و قسمت قابل توجه آن پرداخت و توجه به مسائل فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت پرداخت به مسائل فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: اربعین بستر بزرگی برای پرداخت به مسائل فرهنگی است که باید با احتیاط عمل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر