کد خبر: 971456
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اصفهان
رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی و ارتقای سطح قاریان و حافظان قرآن را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه اختتامیه بخش اذان و همخوانی و همسرایی قرآن کریم برادران در جمع خبرنگاران  با اشاره به هدف از برگزاری مسابقات قرآن، اظهار داشت: در نظام جامع مسابقات که تدوین شده، هدف از برگزاری مسابقات ترویج فرهنگ قرآن کریم و معارف قرآن اعلام شده است.

حجت‌الاسلام علی مقنی افزود: همچنین در بخش جزیی‌تر ارتقا سطح قاریان و حافظان قرآن کریم و رشد آموزش‌های قرآنی در سطح کشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات سراسری قرآن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران از مرحله شهرستانی آغاز و تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد، گفت: بهمن ماه سال گذشته فراخوان ثبت‌نام مرحله شهرستانی داده شد و مسابقه آن در فروردین ماه سال جاری انجام شد، سپس مرحله استانی در مرداد ماه و مرحله کشوری هم در مهرماه برگزار و مرحله بین‌المللی فروردین سال 99 برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق فراخوانی که داده شد خواهران و برادران در یازده رشته حضور پیدا کردند در هر مرحله ارزیابی شدند و نفرات برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و در نهایت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام مقنی ادامه داد: ما بیش از 15 مسابقه بین المللی در سطح جهان داریم که متسابقین از طریق همین مسابقات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به امتیازات در نظر گرفته شده برای نفرات برتر مسابقات قرآن، اظهار داشت: اعزام‌های تبلیغی، شرایط تحصیلی و جوایز نقدی در نظر گرفته شده که رشد حدود دو برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: 10 میلیون تومان به رتبه ممتاز مسابقات در رشته حفظ کل و قرائت اختصاص داده می‌شود.

 

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر