کد خبر: 971420
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح توفیقات ارزنده سپاه در عرصه‌های مأموریتی را عامل عصبانیت و استیصال دشمن برشمرد و گفت: امروز بحمدالله بازدارندگی پایدار و مستحکمی برابر توطئه‌های دشمن به منظور هرگونه تجاوز به ایران اسلامی ایجاد شده است و دشمنان دریافته‌اند که ایران اسلامی توان، آمادگی و اراده و شجاعت برخورد را دارد و در دفاع از آرمان‌ها و سرزمین و مردم خود لحظه‌ای تردید نمی‌کند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه با تقدیر از مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی‌های سترگ، راهبردی و تاریخ‌ساز سپاه طی چهار دهه گذشته از جمله در سال‌ها و ماه‌های اخیر که در حوزه‌های مختلف درخشش معناداری داشته و عنایت و رضایت فرمانده معظم کل قوا از سپاه را به همراه داشته است، اظهار کرد: یکی از این عرصه‌های نقش‌آفرینی، حمایت از جبهه مقاومت و پیشتازی در دفاع از حرم و نقش راهبردی، تعیین‌کننده و تاریخی در شکست فتنه جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری در منطقه بوده که وضعیت نسبت به سه سال قبل تفاوت اساسی داشته است.

وی افزود: اقدامات سپاه در مقابله با اشرار و گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی در شمال غرب و جنوب شرق کشور و کمک به تأمین امنیت پایدار در کشور و همزمان پیشبرد راهبرد مردم یاری و محرومیت زدایی در این مناطق بسیار اثرگذار بوده، به گونه‌ای که امنیت امروز مناطق مرزی کمتر از نقاط مرکزی کشور نیست. سرلشکر باقری با اشاره به دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تشکیل و توسعه ظرفیت دفاعی و ارتقای توان موشکی و پهپادی کشور و به رخ کشیدن قدرت و آمادگی‌های هوشمندانه و قاطعانه در برخورد با تهدیدات و توطئه‌های دشمن از جمله انهدام مقر تروریست‌ها در مناطق پیرامونی و هدف قرار دادن پهپاد راهبردی متجاوز رژیم تروریستی ایالات متحده امریکا تنها بخشی از اقتدار سپاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وی توسعه قدرت دریایی و حضور مقتدرانه و هوشمندانه در برقراری امنیت دریایی و برخورد با تحرکات و اقدامات تحریک‌کننده و مخل امنیت نیرو‌های فرامنطقه‌ای از جمله توقیف نفتکش متخلف انگلیسی را از جمله اقدامات نیروی دریایی سپاه توصیف کرد و افزود: حضور جهادی و مؤمنانه پاسداران و بسیجیان در امداد و خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان کشور و برجسته شدن ظرفیت‌های جبهه انقلاب برای پاسخ به نیاز‌ها و مشکلات مردم در مواقع بحران و بلایا و حوادث طبیعی در قالب گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی از سوی نیروها، سپاه‌های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از وجوه برجسته اقدامات سپاه و بسیج به شمار می‌رود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه قدرت و اقدامات اطلاعاتی سپاه در مقابله با مفاسد اقتصادی و نفوذ و اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در عرصه ساخت زیرساخت‌های اساسی و حیاتی کشور را مهم و تعیین‌کننده برشمرد و اظهار کرد: توفیقات ارزنده سپاه در عرصه‌های مأموریتی عصبانیت و استیصال دشمن را به همراه داشته و آنانی که خود خاستگاه و مأمن تروریست‌ها هستند، این نهاد مردمی را تروریستی اعلام کردند که این هم از نشانه‌های موفقیت سپاه است. مجموعه اقدامات و دستاورد‌های ذکر شده نشان می‌دهد با تدبیر و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و تلاش کشور به ویژه سپاه در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته هستیم و جایگاه فعلی با گذشته قابل‌مقایسه نیست.

فرمانده کل ارتش: ارتش و سپاه، پیشمرگ هم در حفاظت از انقلاب و کشورند
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ویژگی‌های معنویت محوری و انقلابی‌گری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شانه به شانه هم و پیشمرگ یکدیگر در حفاظت از انقلاب، نظام و کشور اسلامی و تأمین امنیت و منافع ملی با تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا در مقابل دشمنان ایستاده‌اند. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه، توان گفتمان‌سازی را از ویژگی‌های بارز انقلاب شکوهمند اسلامی توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمانی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام و مطابق با فطرت و منطق و تجربه بشری و در جهت اهداف خلقت انسان و حفظ کرامت انسانی را به جهانیان ارائه کرده است و این گفتمان با گفتمان‌های معمول که دستگاه‌های وابسته به نظام سلطه برای پیشبرد اهداف شیطانی خود می‌سازند و معمولاً هم به دلیل بی ریشه بودن برد چندانی هم ندارد، تفاوت‌های بسیار زیادی دارد.

وی افزود: یکی از گفتمان‌های اصلی که از سوی انقلاب اسلامی ایران تولید و ترویج شده است گفتمان مقاومت است. مقاومت به معنای انتخاب راه حق، حرکت در مسیرحق به نحوی که هیچ مانعی موجب توقف و یا تغییر مسیر نشود و بسیاری از آیات شریفه قرآن کریم مبانی این گفتمان را تشکیل می‌دهد.

موسوی با بیان اینکه امریکایی‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا گفتمان سازش را بر ملت ایران تحمیل کنند، گفت: به‌رغم فشار‌های فراوان، نظام مقتدر اسلامی ما با بهره‌گیری از گفتمان مقاومت توانست در برابر دشمن ایستادگی کند و او را عقب براند و تا به امروز نشانه‌های شکست در راهبرد فشار حداکثری کاملاً پیداست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار