کد خبر: 971419
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واردات کاغذ با ارز نیمایی و شناسایی منابع و تخصیص ارز به این حوزه را راهکار‌هایی در حل مشکلات بازار کاغذ می‌داند و می‌گوید: مشکلات موجود در بازار کاغذ را رفع کردیم و امروز در کشور به وفور کاغذ داریم.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد خدادی در نشست خبری روز دوشنبه (۸مهر) با اشاره به پیگیری‌های روزانه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفع مشکلات کاغذ صحبت کرد.

خدادی با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی اربعین گفت: «مراسم پیاده‌روی اربعین مراسمی است که ظرفیت آن کاملا مردمی است و بستر انتقال پیام و انتقال نهضت مردمی مهمی را چه برای کسانی که توانایی حضور ندارند و چه کسانی که هستند در بر دارد و همین مراسم باعث امکان افزایش هم‌گرایی و هم‌افزایی رسانه‌ها و استفاده از بالاترین ظرفیت رسانه‌ها می‌شود. چرا که اصلی‌ترین جنبه نهضت عاشورا انتقال پیام و انتقال شور و شعور بود تا بشر در زندگی از آن بهره ببرد.»
خدادی در باره تاثیر رسانه‌ها بر افزایش تاثیرگذاری نهضت عاشورا گفت: «تولیداتی که در حوزه رسانه صورت می‌گیرد بحث تولید محتوا و هم‌افزایی را در بر دارد. برای کسانی که اربعین را می‌دانند بحث افزایش اطلاعات مطرح است و برای کسانی هم که نمی‌دانند بحث معرفی اربعین را در بر دارد و ما تلاش خود را می‌کنیم که در زمینه رسانه از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم که همه با این وحدت مسلمان و شیعه آشنا شوند.»
وی در ادامه گفت: «از ۵ ماه پیش که این سِمَت را بر عهده گرفتم بلافاصله به واردات کاغذ اقدام کردیم. اختصاص ارز دولتی به کاغذ نشان از توجه واقعی و اهتمام دولت به رسانه‌ها دارد. همانطور که دارو برای حیات ضروری است توجه به رسانه هم برای بقای جامعه هم ضروری است.»
خدادی درباره بحران کاغذ افزود: «در حالی که نفس رسانه‌ها به شمارش افتاده بود ماموریت ورود به شرایط بحرانی را دریافت کردیم و با شناسایی منابع و تخصیص ارز مشکلات کاغذ را رفع کردیم و امروز به وفور کاغذ داریم.»
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توانایی مدیران رسانه در اثرگذاری به موقع در شرایط بحرانی تاکید کرد: «رسانه قدرت بی بدیل است و در ایران جریان رسانه‌ای پویا داریم و در دوران دفاع مقدس این مهم را ثابت کرده‌ایم. در آن دوران همه دنیا سعی بر خاموشی ایران داشتند، اما ما توانستیم با حداقل امکانات از بالاترین ظرفیت خود استفاده کنیم و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و امروز نیز جریان شهادت و اراده باعث شده تا ظرفیت دفاع در همه ارکان نظام نهادینه شود با این وجود جریان رسانه‌ای در این زمینه پیش‌رو است و قدرت‌نمایی می‌کند.»
وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای علیه ایران از سوی آمریکا گفت: «هیات ایرانی در سازمان ملل متحد در بالاترین حد از محدودیت رسانه‌ای حضور دارد، اما با وجود مانع‌تراشی‌ها صدای ایرانیان که حق علیه باطل هستند شنیده شد.»
خدادی با بیان اینکه پیام مردم ایران مبتنی بر واقعیت است و با وجود موانع، ظرفیت نشر دارد، گفت: «ما در حال حاضر جنگ اقتصادی، دیپلماسی و رسانه‌ای داریم. جنگی که در خط مقدم آن خبر رسانه‌ها هستند، زیرا برای رسانه‌های بزرگ خارجی ضد ایرانی، شنیدن خبر بد از ایران، خبر خوب محسوب می‌شود.»
در ادامه این نشست خبری خدادی درباره کمبود‌های رسانه‌ای در کشور گفت: «به همین دلیل است که بیشتر از آن که کمبودی در کشور اتفاق افتاده باشد احساس آن را القا می‌کنند، بسیاری از رسانه‌ها ماموریت القایی دارند.»
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت خبرنگاران بین‌المللی در کشور گفت: «برای انتقال پیام درست از سوی خبرنگاران بین المللی به رسانه‌ها باید فرصت حضور آن‌ها را در ایران فراهم و فعالیت آن‌ها را تسهیل کرد. البته امسال تعداد رسانه‌های خارجی در ایران ۱۷۴ رسانه است که به ۱۶ زبان اخبار را منتقل می‌کنند. همچنین ۳۴۶ خبرنگار خارجی مستقر در تهران داریم.»
خدادی در ادامه نشست باز هم به بحث حل بحران کاغذ برگشت و گفت: «برای حل بحران کاغذ تا به حال ۴۰ هزار تن کاغذ تخصیص داده شده است که ۲۷ هزار تن برای واردات تایید شده است. همچنین از این مقدار ۵ هزار تن توزیع شده است و ۳۵۰۰ تن آماده توزیع است. همچنین ۵ هزار تن در ماه بعد و ۸ هزار و ۵۰۰ تن تا دو ماه آینده توزیع خواهد شد.»
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ رسانه دارای مجوز در کشور داریم، گفت: «از این تعداد ۳۵۴ روزنامه، یک‌هزار و ۴۲۴ هفته نامه، ۷۶۵ دو هفته نامه، دوهزار و ۱۱۸ ماهنامه، ۳۲۷ دو ماهنامه، یکهزار و ۹۶۸ فصلنامه، ۶۶۶ دو فصلنامه و ۹۳ سالنامه دارای مجوز هستند که مجموع تعداد رسانه چاپی به هفت هزار و ۷۱۵ می‌رسد.»
وی همچنین با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۲ رسانه بر خط مجوز داده ایم، تاکید کرد: «از این تعداد ۴۲ خبرگزاری و سه‌هزار و ۳۶۰ پایگاه خبری هستند و همچنین حدود ۶۰۰ رسانه الکترونیک وجود دارد که به صورت لوح فشرده در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.»
او همچنین افزود: «مجوز رسانه‌هایی که ۶ ماه فعالیت نداشته باشند باطل می‌شود که تاکنون این قانون اعمال نشده است، به همین دلیل است که الزاما تعداد مجوز‌ها به معنای فعال بودن آن‌ها نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار