کد خبر: 971406
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:‌ بانک‌های مرکزی مالزی و اندونزی سر یک قرارداد سواپ ارزی بر حسب پول‌های ملی توافق کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، بانک‌های مرکزی اندونزی و مالزی توافق کردند که تا سقف ۲ میلیارد دلار در قرارداد‌های سواپ ارزی با یکدیگر به جای دلار از رینگت مالزی و روپیه اندونزی استفاده کنند.
طبق اعلام بانک مرکزی مالزی، این توافق که به دنبال سه سال مذاکره بین دو کشور اجرایی خواهد شد امکان تمدید یا گسترش بیشتر را در صورت موفقیت‌آمیز بودن دارد.
بانک مرکزی اندونزی نیز در این خصوص طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق بانک‌های مرکزی دو طرف را قادر می‌سازد که به جریان نقدی یکدیگر در زمان مورد‌نیاز دسترسی داشته باشند. دو طرف هم‌چنین یک یادداشت تفاهم برای گسترش همکاری‌ها در زمینه خدمات مالی نوین و پرداخت‌های دیجیتالی امضا کردند.
یکی از مقامات بانک مرکزی مالزی در همین رابطه گفت: توافقات امروز مسیر را برای استقلال بیشتر دو کشور در زمینه خدمات مالی هموار می‌سازد و زمینه را برای اتصال بیشتر شبکه بانکی دو کشور به یکدیگر مهیا می‌کند.
دو طرف هم‌چنین بر ضرورت همکاری مشترک با یکدیگر در زمینه مقابله با تأمین مالی تروریسم و پولشویی تأکید کردند.
استفان اینس، مدیر مؤسسه «ونگارد» گفت: چیزی که نخست‌وزیر مالزی را نگران کرده این است که سلطه مالی دلار بر بازار‌های مالی این کشور و شرق آسیا این کشور‌ها را در برابر بحران‌های ارزی آسیب‌پذیر ساخته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار