کد خبر: 971400
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
از چرم‌دوزی تا بسته‌بندی حبوبات
کارآفرینی در خانه از نظر ساعت کار بسیار قابل انعطاف است و از آنجایی که هزینه اجاره کارگاه یا مغازه ندارد دارای ریسک‌پذیری بسیار پایینی خواهد بود. در این نوع کارآفرینی اگر بازار خوبی برای محصولات و خدمات آن وجود داشته باشد، درآمد بسیار مناسبی کسب خواهید کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اکثر افراد وقتی که اسم کارآفرینی را می‌شنوند، تصور می‌کنند که باید یک دفتر و چند میز و ابزار و لوازم خاصی وجود داشته باشد تا کافرآینی شکل بگیرد. در حالی که با چند ابزار ساده و سرمایه بسیار کم، آن‌هم در منزل می‌توان یک کارآفرین موفق شد.
برای کار در منزل یا همان کارآفرینی در منزل ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها تبدیل به پول‌سازترین شغل‌ها خواهند شد. در ادامه با چند نمونه از این کارآفرینی‌ها آشنا می‌شوید.

نمددوزی 

هنر نمد دوزی در عین سادگی بسیار کاربردی و زیباست و همه افراد با سنین مختلف می‌توانند با توجه به نیاز خودشان از این هنر استفاده کنند. نمددوزی در خانه جز مشاغلی است که با هزینه کم راه‌اندازی خواهد شد. از طرفی تنوع محصولات در این نوع کارآفرینی موجب شده تا از بازار بسیار مناسبی برخوردار شود.
شما می‌توانید نمد دوزی را با رفتن به کلاس‌ آموزش ببینید یا حتی از طریق ویدئوهای آموزشی این حرفه را یاد بگیرید.

چرم‌دوزی 

در فنی حرفه ایی‌ها و کلاس‌های هنری، چرم دوزی آموزش داده شده است. چرم دوزی در منزل همانند نمددوزی نیاز به مهارت و البته سرمایه کمی دارد. اما دقت داشته باشید که هنگام چرم‌دوزی باید ظرافت خاصی به کار خود ببخشید و برای بالا بردن کیفیت محصولات خود بسیار تمرین کنید،‌ آن‌وقت می‌توانید فروش محصولات چرمی خود را شروع و درآمدزایی کنید.
برخی از افراد هستند که در حال حاضر از طریق چرم دوزی در منزل درآمد خوبی دارند و مخارج زندگی‌شان را از همین طریق تامین می‌کنند.
 
خیاطی 

ایده خیاطی در منزل برای خانم‌ها تصوری است که ذهن بسیاری از خانم‌ها را برای راه اندازی کار آفرینی در منزل به خود مشغول کرده است در اکثر خانه‌های ایرانی می‌توان چرخ خیاطی پیدا کرد اگر در دوخت و برش لباس مهارت دارید به راحتی و با حداقل سرمایه می‌توانید این کار را شروع کنید. حتی اگر در زمینه خیاطی مهارت ندارید می‌توانید آموزش‌های آن را از اینترنت دریافت کرده و تمرین کنید.

عروسک سازی

عروسک سازی در منزل این ایده کارآفرینی در منزل نیازمند کمی خلاقیت است! برای موفقیت در کسب و کار عروسک سازی باید با سلیقه بچه‌ها آشنا باشید باید به صورتی عروسک را طراحی و تولید کنید که بچه‌ها با دیدن عروسک شما عاشقش شوند اگر کمی سلیقه و خلاقیت در این زمینه به کار ببرید درآمد شگفت انگیزی خواهید داشت خانم معصومه تاجیک نمونه کار آفرین موفق در این زمینه است. تاجیک با ترکیب ایده و خلاقیتش، با عروسک‌های متفاوتی که در سایت­های خارجی دیده، عروسک‌هایی منحصر به فرد ساخته و آن‌ها را از طریق اینترنت به فروش می­رساند.

تولید ست آشپز خانه در منزل

تولید ست آشپز خانه و فروش آن از طریق اینترنت ایده جالبی است به تعداد کانال‌های تلگرامی که با موضوع فروش ست آشپز خانه فعالیت می‌کنند توجه کنیم متوجه می‌شویم چه بازار داغی دارد ست آشپز خانه شامل: پیشبند آشپز خانه، دستکش فر، دستگیره آشپز خانه، سبد نان پارچه ایی، حوله آشپز خانه، حوله‌ی جلو گاز، انواع دمکنی، و…. می‌شود.
 
بسته بندی حبوبات در منزل

بسته بندی حبوبات در منزل از ایده‌های فوق العاده پول ساز کار در منزل است جهت بسته بندی حبوبات در منزل باید از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت مجوز‌های لازم را بگیرید، اما اگر اهل تولید و کار‌های صنعتی هستید با سرمایه زیر ده میلیون تومان می‌توان بسته بندی حبوبات در منزل را راه اندازی کرد.
به دلیل طیف وسیعی از محصولات و همچنین تعداد بیشمار مشتری این ایده به یکی از پول ساز‌ترین ایده‌های کار آفرینی در منزل تبدیل شده است.
 
بسته بندی خشکبار در منزل

بسته بندی خشکبار در منزل نیز مانند بسته بندی حبوبات در منزل یکی از پول ساز‌ترین مشاغل خانگی محسوب می‌شود روش کار به این صورت است که بعد از اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت محصولات خشکباری را به صورت فله ایی خریداری کرده و در دستگاه بسته بندی خشکبار قرار می‌دهید این دستگاه محصولات را شسته و تمیز می‌کند بعد از آن در بسته بندی‌های مخصوص خشکبار را بسته بندی می‌کند به دلیل درآمد خوب این کسب و کار آموزش حرفه ایی راه اندازی بسته بندی خشکبار در منزل را در این سایت قرار داده ایم

پرورش گیاهان دارویی در منزل

غالبا همه ما در خانه گلدان گیاهان زینتی نگهداری میکنیم یا در باغچه خود بعضی از گیاهان را به خاطر زیبایی آن‌ها پرورش میدهیم، اما شاید خیلی از ما خواسته باشیم به جای پرورش این نوع از گیاهان که به جز زیبایی چیز زیادی برای ما ندارند بخواهیم گیاهانی بکاریم که علاوه بر زیبایی جنبه دارویی نیز داشته باشند عموما گیاهان دارویی زیادی به صورت خودرو در باغچه منزل ما میرویند مثل پنیرک، خرفه، پیچک;,شبدر، گل گندم گزنه و …، اما اکثر گیاهان دارویی نیاز به کاشت دارند. 
بسیاری از گیاهان دارویی را حتی میتوان در محیط آپارتمان در داخل تراس پشت بام و پشت پنجره کشت کرد شاید تصور کنید که این حرف تازه‌ای است، اما کاشت گیاهان دارویی در خانه از رسومات ایرانیان باستان است
 
پاک کردن سبزی و بسته بندی آن

یک سوال شما جه کاری را می‌توانید پیشنهاد دهید که سودآن ۴۰۰ الی ۵۰۰ درصد باشد؟ یعنی با هزار تومان سرمایه گذاری ۵ هزارتومان درآمد داشته باشید؟! سبزی را به صورت فله ایی و عمده بخرید و در منزل آن را پاک کنید و در بسته‌هایی با وزن مشخص قرار دهید با فروش بسته‌های سبزی به سوپر مارکت‌ها می‌توان درآمد فوق العاده ایی داشت. بر خلاف تصور این کار آفرینی در منزل جز دسته پول ساز‌ترین‌ها قرار دارد.
 
ساخت زیور آلات

ساخت زیور آلات در منزل رشته ایی است که اکثرا خانم‌ها به آن علاقه دارند مخصوصا خانم‌های جوان این رشته از کار آفرینی در منزل نیازمند سلیقه صبر و پشتکار است. در صورت برند شدن محصولات می‌توان در آمد خوبی داشت برخی از انواع زیور آلات در منزل عبارت ند از: گردن بند دست ساز، دست بند دست ساز، دست بند دوستی، گوشوار دست ساز، سنجاق سر دست ساز، تاج سر دست ساز و…»
 
طراحی لباس

طراحی لباس یک هنر است که در صنعت مد و پوشاک از تجارت بسیار خوبی برخوردار است بسیاری از افرادی که در این صنعت کار می‌کنند درآمد کمی دارند، اما اقلیتی وجود دارد که به برند تبدیل شده اند و درآمد آن‌ها از پزشک متخصص قلب نیز بسیار بیش‌تر است. اگر به این حرفه علاقه دارید باید بسیار تلاش کنید هم در زمینه تخصص خود هم در زمینه برندینگ.
 
گل سازی

گل سازی در منزل نیز یکی از انواع کار در منزل است که خانم‌ها طرفدار پر و پا قرص آن هستند. کارگاه‌های آموزش گلسازی در کشور‌های مختلف جهان برگزار می‌شود که با شرکت در این کلاس‌ها می‌توان به سادگی این گل‌های زیبا را ساخت و در قسمت‌های مختلف خانه و محل کار قرار داد و از زیبایی آن لذت برد. دارند حتی این موضوع می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد و کمک به اقتصاد خانواده باشد.

تولید ترشیجات خانگی

بازار ترشیجات خانگی روز به روز رو به افزایش است مردم با ترشیجات خانگی خو گرفته اند و کم کم این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده است شما می‌توانید با تولید این محصول و قرار دادن آن در بسته بندی‌های متفاوت کار آفرینی در منزل را شروع کنید.

ساخت باکس هدیه

به راحتی می‌توانید باکس‌های هدیه تولید کنید البته کمی خلاقیت و سلیقه هم نیاز است بازار فروش این محصولات فروشگاه‌های کادویی – سوپر مارکت‌های بزرگ – گل فروشی‌ها هستند. آموزش ساخت جعبه کادوی در آپارات وجود دارد.

طراحی روی سفال

یکی از هنر‌های زیبا و لذت بخش طراحی روی سفال است مانند اینکه به سفال روح می‌بخشید آموزش‌های زیادی در سایت‌ها مختلف و آموزشگاه‌ها وجود دارد، اما در کل کار سختی نیست مواد لازم برای طراحی روی سفال عبارتند از، ظرف سفالی، سنباده، رنگ‌های اکرولیک (سفید، سیاه، سبز، زرد، قرمز، قهوه ای)، کاغذ پوستی، کاربن، قلم مو در سایز‌های مختلف، اسپری کیلر، طرح مورد نظر، مداد، پالت»

خشک کردن میوه‌ها‌

می‌توانید با خشک کردن میوه و فروش آن به خشکباری‌ها درآمد کسب کنید ندین روش برای خشک کردن میوه‌ها وجود دارد که معمول‌ترین و ابتدایی‌ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می‌دهند. یکی دیگر از روش‌های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می‌باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می‌شود. نوع دیگر، خشک کردن با شکر است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می‌شود. روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای خشک کردن میوه‌های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است. لازم به ذکر است بسیاری از میوه‌های خشک رایج در بازار قبل از بسته بندی با دی اکسید گوگرد خشک می‌شوند که این روش به میوه کمک می‌کند تا رنگ، طعم و شکل خود را حفظ کند. اگر به گوگرد حساسیت دارید، می‌توانید میوه‌های خشک شده بدون گوگرد را خریداری کنید.

طراحی کارت ویزیت و کاتالوگ

طراحی کارت ویزیت و کاتالوگ نمونه ایی از کار آفرینی در منزل است که به تخصص نیاز دارد برای راه اندازی این کسب و کار باید در زمینه فتو شاپ تخصص داشته باشید با جستجو و گرفتن ایده از طرح‌های شیک موجود در اینترنت می‌توان کار خود را شروع کرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار