کد خبر: 971393
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۴
یکی از شرکت‌های نوپای فناور که در حوزه تولید چارچوب‌های آلی‌فلزی (MOF) فعالیت دارد، اقدام به تولید نانوجاذب‌های متخلخل پیشرفته شبکه‌های فلزی- آلی جهت حذف آلاینده‌های زیست محیطی کرده و درصدد معرفی این محصول به بازار داخل کشور است.
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: یکی از شرکت‌های فناور مرکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد نانو جاذب‌های متخلخلی را برای حذف آلاینده‌های زیست محیطی عرضه کرده است.
یکی از شرکت‌های نوپای فناور که در حوزه تولید چارچوب‌های آلی‌فلزی (MOF) فعالیت دارد، اقدام به تولید نانوجاذب‌های متخلخل پیشرفته شبکه‌های فلزی- آلی جهت حذف آلاینده‌های زیست محیطی کرده و درصدد معرفی این محصول به بازار داخل کشور است. این چارچوب‌های آلی فلزی موادی با تخلخل بالا هستند که می‌توانند در صنعت کاربرد‌های متعددی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های این مواد، استفاده از آن‌ها به عنوان جاذب است. به دلیل حفره‌ها و تخلخل بالا این چارچوب‌ها قابلیت جذب مواد و ترکیبات مختلف را دارند. همچنین از این مواد می‌توان به عنوان کاتالیست در صنایع مختلف بهره برد.
مزیت چارچوب‌های آلی فلزی نسبت به جاذب‌های رایج در صنعت نظیر کربن آن است که چارچوب‌های آلی فلزی تخلخل بالاتری نسبت به جاذب‌های موجود در صنعت دارند و از سوی دیگر این چارچوب‌ها قابل مهندسی بوده و می‌توان ابعاد حفره‌ها را متناسب با ماده جذب‌شونده، مهندسی کرد و این در حالی است که در جاذب‌های رایج این ویژگی وجود ندارد.
عدم شناخت چارچوب‌های آلی فلزی در صنعت از چالش‌های تجاری‌سازی این محصول است؛ از این رو محققان این شرکت فناوری، مذاکراتی را با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی نظیر آب و فاضلاب آغاز کردند و امیدوارند پتانسیل‌های این محصول در صنعت بهتر شناخته شود تا بتوان از آن برای رفع چالش‌هایی نظیر آلودگی هوا و تصفیه پساب استفاده کرد. چارچوب‌های آلی فلزی تولیدشده دارای هسته‌ای از جنس روی (Zn) است که توسط گروه‌های دومتیل ایمیدازول محاط شده است. این شرکت تا کنون برای تأمین نیاز بخش تحقیقات دانشگاهی، چارچوب آلی فلزی تولید و به محققان عرضه کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر