کد خبر: 971335
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
اعتراض کارکنان دانشگاه پیام نور نسبت به عملکرد مدیریت این دانشگاه؛
جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور استان اصفهان طی یک نامه سرگشاده که نسخه ایی از آن هم برای جوان آنلاین ارسال شد ،خطاب به ریاست دانشگاه پیام نور نسبت به عملکرد مدیریت این دانشگاه در استان اصفهان انتقاد و خروجی این عملکرد در این سال‌ها را «تحقیقاً هیچ» توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،جمعی از کارکنان دانشگاه پیام نور استان اصفهان طی یک نامه سرگشاده خطاب به ریاست دانشگاه پیام نور نسبت به عملکرد مدیریت این دانشگاه در استان اصفهان انتقاد و خروجی این عملکرد در این سال‌ها را «تحقیقاً هیچ» توصیف کردند.

در ابتدای این نامه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید چندی است افرادی در جایگاه مسئول دانشگاه پیام نور استان اصفهان نشسته‌اند که ماحصل شش سال مدیریت آن‌ها بر این استان پرظرفیت و پتانسیل نه «تقریباً هیچ» که «تحقیقاً هیچ» است.

این دوستان نمایش تمام عیاری از یک مدیریت واپس‌گرا و رخوت آلود، قبیله گرا و یأس آلود را ارائه نموده‌اند به طوری که صدای دوستان و همفکران کمی «منصف» خود را هم درآورده‌اند. مدیریتی که شاه بیت پندار، گفتار و کردار آن «نمی‌شود و نمی‌توانیم» است. اینان همه راهبردها و برنامه‌های دانشگاه را ناممکن، خیال‌پردازی، بی‌ربط و خارج از مأموریت خود می‌دانند.

کارکنان دانشگاه پیام نور اصفهان نوشتند: آمایش مراکز و واحدها را به مرور زمان، جذب دانشجو را به سازمان و تأمین منابع مالی را به دیگران سپرده‌اند و کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه را مضحک، رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم را خیال و تغییرات در رشته‌ها و سرفصل‌ها را بی‌معنی می‌دانند. نه خود کار می‌کنند، نه راهی را می‌روند و نه اجازه طی ِ طریقی به دیگران می‌دهند.

آنها دانشگاه را طوری اداره می‌کنند که ملک مطِلق آن‌هاست و هیچ‌کس شایسته‌تر از آن‌ها بر مدیریت آن با بیش از «یک قرن تجربه انباشته» نیست و اجازه کمترین نقد و إن قلتی هم نمی‌دهند.

 با یک پیام چند حرفی بر می‌آشوبند بدون آنکه بر محتوای آن بتوانند استدلالی بیاورند که چرا مدیریت بی‌نقص ما را زیر سؤال برده‌اید؟! دیکتاتوری را در همه شئون جاری و ساری کرده‌اند چون خود را عقل کل و صلاح دانشگاه را آنچه می‌کنند، می‌دانند.

انتخابات نمایشی برگزار می‌کنند، در عملی خنده‌دار، رأی‌ها را از صندوق پرتال دیدگاه خود یا تلفن همراهشان به نام کسانی که نیستند در می‌آورند و چون باز هم آنچه می‌خواهند نمی‌شود، چونان کودکانِ نوپا، جِر می‌زنند و پا بر زمین می‌کوبند و منکر حقیقت بَیّن می‌شوند.

در ادامه این نامه سرگشاده می‌خوانیم: اکنون نیز که تشت رسوایی‌شان پر صدا بر زمین خورده و تقریباً همگان می‌دانند که چه کرده‌اند و بر سر پیام نور استان اصفهان چه آورده‌اند، جهت فرار از عقوبت، نمایشی از همراهی با شما به راه انداخته‌اند.

 به علت تعلل سازمان مرکزی در تبدیل تصمیم و اراده به عمل، گلوی منتقدین را می‌فشارند و بر شما لبخند می‌زنند. گر چه می‌دانیم این‌ها را می‌دانید ولی بر اساس اصل تربیتی «یادآوری» خواستیم آنچه گفته‌ایم و شنیده‌اید و آنچه گفته‌اید و شنیده‌ایم را تکرار کنیم که بدانیم و بدانید که فراموش نمی‌کنیم و فراموش نکرده‌اید.

کارکنان دانشگاه، ادامه فعالیت تیم فعلی را خیانت در حق دانشگاه دانسته و تاکید کردند: تیم فعلی به جِدّ و واقع، عزمی برای انجام کار مفید و پیشبرد اهداف دانشگاه ندارد و آن را بی‌محابا در سخن، موضع‌گیری و عملکرد خود بارها فریاد زده و تعجب ما از این است که چگونه گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن واضحات و مُبرهنات -در سازمانی که ادعایی پرطمطراق دارد- نیست.

در پایان این نامه آمده است: به نظر اینجانبان هیچ مصلحتی، چه از سر دلسوزی و چه از سر کینه، فردی، جناحی، سیاسی یا قومی و قبیله‌ای بر مصالح حدود 1000 عضو علمی و اداری استان و سی و اندی هزار دانشجو رُجحان ندارد و در درگاه خداوند برای این روزها، ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌های گذشته پس از رسیدن به یقین، هیچ دستاویز و بهانه‌ای پذیرفته نیست که آنجا حساب به ذره است نه به من یا خروار.

 در انتها تقاضای مجدانه خود را برای چندمین بار جهت تغییر تیم مدیریت فعلی دانشگاه پیام نور استان اصفهان و بر سرکار آوردن افراد لایق و شایسته که الحمدلله در این استان کم هم نیستند تکرار و درخواست می‌نماییم در این امر تسریع گردد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالعلی یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
استعفا و در دادگاه باید محاکمه شوند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر