کد خبر: 971316
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
شهرداراصفهان در آیین بهره‌ برداری آتش‌نشانی محله اطشاران عنوان کرد:
دکترنوروزی گفت : راه اندازی ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۵ در محله اطشاران اقدام بزرگی در راستای افزایش تاب‌آوری شهر است و امیدوارم وضعیت شهر با ایجاد فضاهای امن برای تمام شهروندان بهبود یابد.

به گزارش ناهید ایزدی خبرنگار جوان ، شهردار اصفهان در آیین بهره‌ برداری از ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۲۵ محله اطشاران کوی میلاد که با حضور مدیران شهری، رییس و اعضای اسلامی شورای ، خبرنگاران وجمعی از شهروندان برگزار شد، اظهار داشت: دو ماه قبل هنگام بازدید از محله اطشاران تصمیم گرفته شد که ساختمان آتش‌نشانی شماره ۲۵ در اسرع وقت افتتاح و برای تملک زمین‌های مربوط به فضای سبز و احداث پارک اقدام شود.

دکترقدرت الله نوروزی ادامه داد:  با بیان اینکه در بازدید انجام شده از محله اطشاران مقرر شد مجموعه فرهنگی تجاری مجاور ایستگاه آتش‌نشانی کوی میلاد هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و سرمایه‌گذار آن انتخاب شود بیان نمود: این چند مسئله باید در اولویت فعالیت شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان قرار گیرد تا شاهد بهبودی وضعیت محله و منطقه باشیم.

وی تصریح کرد : هرچه زودتر اقدامات لازم برای افتتاح ایستگاه‌های آتش‌نشانی انجام می شود تا مردم آرامش و آسایش بیشتری درمناطق اصفهان داشته باشند .

دکترنوروزی بهره‌برداری از ایستگاه محله اطشاران را اقدام بزرگی در راستای افزایش تاب ‌آوری شهر دانست و گفت: امیدوارم وضعیت شهر با ایجاد فضاهای امن برای تمام شهروندان بهبود یابد و این مهم تنها با مشارکت و همدلی مردم شدنی است.

*باید تلاش شود سیمای محرومیت از منطقه ۱۰ زدوده شود

در ادامه این آیین مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی اصفهان در کوی میلاد از سال ۹۴ آغاز شد اما به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد  این طرح متوقف شد وخوشبختانه دردی ماه سال گذشته با صرف اعتباری حدود شش میلیارد تومان در زمینی به مساحت یک هزارو ۴۰۰ مترمربع با همت ویژه منطقه ۱۰و شهرداری اصفهان انجام شد ..

مهندس حمید شهبازی ابراز نمود : در محله اطشاران بیش از ۱۵ هزارنفر ساکن هستند و لازم بود زودتراز این ایستگاه آتش‌نشانی راه اندازی می‌شد  وخوشحال هستیم این اتفاق افتاد وامروز با تجهیزاتی که در آن مستقر می‌شود شاهد شکوفا شدن هرچه بیشتر شهر خواهیم بود.

وی افزود: باید به محله اطشاران که بخش عمده‌ای از جمعیت آن از قشر فرهنگیان و پاسداران هستند نگاه ویژه‌ای داشت تا از خدمات مناسب و درخور شأن بهره مند شوند.

وی اظهار نمود: باید تلاش شود سیمای محرومیت از منطقه ۱۰ زودوده شود و توزیع عادلانه امکانات و خدمات را در آن شاهد باشیم.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: در محله اطشاران آزاد سازی خیابان اطشاران را در دستور کار داریم و برای انجام آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با دستور مساعد شهردار اصفهان بتوانیم در دوره زمانی کوتاه مسیر را آزادسازی کنیم.

مهندس شهبازی به توسعه فضای سبز شهری و کمبود فضای سبز در محله اطشاران اشاره نمود وگفت : درحال حاضربدنبال تملک زمین هستیم تا با همکاری حوزه معاونت عمران، فضای سبز بیشتری درمحله اطشاران احداث نماییم.

   * افزایش امکانات آتش نشانی و ایمنی شهر انجام شده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در آیین بهره برداری  ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵گفت: کلنگ زنی احداث چند ایستگاه در نقاط مختلف شهر در آستانه روز ایمنی و آتش نشانی انجام شد که اقدام بسیار ارزشمندی در راستای افزایش ایمنی شهر است.

محسن گلابی با بیان اینکه در یکسال اخیر اقدامات خوبی برای افزایش امکانات آتش نشانی و ایمنی شهر انجام شده است، افزود: از جمله این اقدامات خرید ۲۰ دستگاه خودروی آتش نشانی ،چهار دستگاه فوق سنگین شاسی اسکانیا است و روز گذشته مناقصه خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید براینکه تا پایان سال جاری کلنگ شش ایستگاه آتش نشانی دیگر در نقاط مختلف شهر به زمین زده خواهد شد، گفت: احداث دو ایستگاه در ناژوان یک ایستگاه در منطقه هشت، یک ایستگاه در منطقه هفت، یک ایستگاه در منطقه یک و ایستگاه دیگری در جنوب شهر در دستور کار قرار گرفته است.

*تصویب بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تجهیزات آتش نشانی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز درادامه این آیین گفت: نیاز به احساس امنیت و برقراری امنیت در شهر بسیار ضروری است و باید شرایطی فراهم شود که شهروندان در همه جای اصفهان احساس تعلق و مشارکت داشته باشند.

علیرضا نصراصفهانی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر سه وظیفه مهم برعهده دارد که شامل انتخاب شهردار، تصویب بودجه سالانه و نظارت برعملکرد شهرداری های مناطق و سازمان های وابسته است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد:  در دو سال گذشته یکی از بخش هایی که مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار گرفته، آتش نشانی بوده چرا که بخش عمده ای از ایجاد امنیت در شهر به فعالیت این سازمان باز می گردد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز به همین میزان بودجه برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان توسط شهرداری تدوین و از سوی شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: مأموریت مهم ما این است که هرکجا اجازه بلندمرتبه سازی می دهیم مأمور هستیم نیازهای مردمی که قرار است در این مجموعه ها ساکن شوند را مورد توجه قرار دهیم .

وی ادامه داد: امیدوارم برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که تمام پروژه هایی که در شهر اجرا می شود دارای مصوبه باشد و حق و حقوق مردم در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد همچنین شاهد توزیع خدمات به شکل مطلوب در مناطق ۱۵ گانه شهر باشیم.

نصراصفهانی  خطاب به شهروندان حاضر در این مراسم گفت: پیشنهادات و انتقادات و توصیه های شما را می پذیریم زیرا معتقدیم مشارکت شما به توسعه و تعالی شهر می انجامد.

 اصفهان به عنوان معین استان های خوزستان و لرستان انتخاب شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در یکسال گذشته حدود ۲۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین امدادی به ناوگان آتش نشانی اصفهان اضافه شده است.

منصور شیشه فروش گفت: اصفهان در جریان سیل اخیر که خسارات زیادی بر جای گذاشت  استان اصفهان به عنوان معین استان های خوزستان و لرستان انتخاب شد.

وی افزود: ۸۰ نفر از عوامل شهرداری اصفهان و شهرهای اطراف در پی حادثه سیل در استان لرستان حضور یافتند که نمود عینی مدیریت بحران است؛ پس از آن اصفهان به عنوان معین با اعزام ۳۰۰ نفر از عوامل آتش نشانی همراه با ماشین آلات در استان خوزستان حضور یافت و امدادرسانی بسیارخوبی را انجام داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز در استان لرستان بازسازی چهار هزار واحد مسکونی توسط استان اصفهان درحال انجام است، اظهار کرد: اقدامات استان و شهر اصفهان در کمک به سایر استان ها ماندگار و پایدار است.

وی ابرازکرد: آمارها نشان می دهد در یک سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان آموزش های ایمنی را فراگرفته اند و چهار هزار نفر از حوادث نجات پیدا کرده اند؛ از این رو باید با بسیج امکانات مولفه های پایداری و ماندگاری شهر را افزایش دهیم.

شیشه فروش درپایان گفت : شهرداری اصفهان ۱۰ ایستگاه پایش آنلاین سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان را تجهیز کرده است که اقدام بسیارشایسته ای است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر